مزدک میرزایی گزارشگر فوتبال در طی سال‌هایی که گزارشگری کرده کمتر نوسان داشته است.

"مزدک میرزایی" گزارشگر فوتبال در آستانه ۴۳ سالگی قرار دارد، اما به چهره جوانش نمی‌خورد که ۴۰ سالگی را رد کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مزدک میرزایی گزارشگر فوتبال در طی سالهایی که گزارشگری کرده کمتر نوسان در کارش داشته است.

تعطیلات عید بهانه‌ای شد تا گپ‌و‌گفت خودمانی با مزدک میرزایی داشته باشم.
مزدک میرزایی از چه زمانی عاشق فوتبال شد؟ از بچگی عاشق فوتبال بودم در سنین نوجوانی فوتبال بازی می‌کردم در تیم وحدت تهرانپارس و صنایع دفاع در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان بازی کردم.

فوتبال را تا چه زمانی ادامه دادید؟ یک سری مشکلاتی وجود داشت که باعث شد فوتبال را به صورت جدی و به عنوان بازیکن دنبال نکنم از طرفی خانواده‌ام زیاد موافق بازی کردن‌ام نبودند و بیشتر توصیه می کردند درسم را دنبال کنم.

از چه زمانی متوجه علاقه خود به گزارشگری فوتبال شدید؟ از همان نوجوانی به این کار علاقه داشتم اما از زمان دانشگاه علاقه‌ام بیشتر شد وقتی فوتبالی از تلویزیون پخش می شد صدای تلویزیون را می‌بستم و خودم گزارش می‌کردم سال 1996 بود که بازیهای جام ملتهای آسیا را نشان می‌داد از آن زمان بود که متوجه شدم مقداری در این زمینه استعداد دارم.

از چه زمانی استارت ورود به تلویزیون را برای امر گزارشگری زدید؟ پدرم کارمند سازمان و کارگردان تلویزیونی بود از طریق ایشان معرفی شدم و برای تست گزارشگری به شبکه 3 آمدم من بعد از 10 بار تست دادن توانستم که رضایت مسئولان صدا و سیما را برای گزارشگری جلب کنم.

اولین گزارش شما در چه زمانی صورت گرفت؟ اولین گزارشم یک بازی ضبط شده و یک برنامه راجع به فوتبال اروپا بود این برنامه سه تا نیم ساعت به تهیه کنندگی جواد خیابانی بود یکی را خیابانی گزارش کردند و بازی دیگر را عادل فردوسی‌پور و بازی نا؟؟؟ و موناکو را هم گزارش کردم.
اولین گزارش زنده شما چه زمانی و مربوط به کدام بازی بود؟ اردیبهشت سال 77 بازی ایران، جامائیکا در توردمنت ال‌جی بود که اولین گزارش زنده را انجام دادم.

چطور شروع کردید؟ اول قدری استرس داشتم اما 5 دقیقه که از بازی گذشت غرق در گزارش شدم و خوشبختانه بد گزارش نکردم آن موقع از کنار زمین بازی‌ها را گزارش می‌کردیم.
از چه زمانی کارت تهیه کنندگی را با یوسفی آغاز کردید؟ از سال 85 تا 87 در شبکه جام جم برنامه لیگ یک را ساختیم در شبکه سه به ما فضا نمی‌دادند و به همین خاطر طرحی را به جام جم بردیم برنامه هم مشارکتی بود و اسپانسر داشت در نتیجه هزینه‌ای برای شبکه نداشت.

چه تفاوتی بین ژانر تهیه کنندگی و مجری‌گری و گزارش وجود دارد؟ این‌ها دو داستان کاملا مجزا از یکدیگر هستند در کار اجرا و گزارش باید به روز باشی اما در موقعیت یک تهیه کننده علاوه بر به روز بودن مسئولیت آدم هم بیشتر می‌شود و کار سخت‌تر است در مجموع فکر می‌کنم کار تهیه کنندگی سخت‌تر باشد.

الگوی شما در گزارشگری کدامیک از گزارشگران است؟ مجید وارث و بهرام شفیع گزارشگرانی بودند که کار آنها را می‌پسندیدم و در واقع به نوعی باعث علاقه من به کار گزارشگری شدند.
کار عادل فردوسی‌پور و ؟؟؟؟یوسفی گزارشگران فعلی هم دوست دارم.
خودتان را چندمین گزارشگر ایران می‌دانید؟ هیچمین این سوال را باید دیگران جواب بدهند من فقط سعی کردم که گزارش‌هایم بی‌نقص باشند.

به غیر از کار گزارشگری وارد کارهای دیگری هم شدید؟ یک سایت ورزشی با دوستان درست کردیم که فقط 15، 16 میلیون برایمان ضرر باقی گذاشت البته یک کلاهبردار هم پول اسپانسرها را بالا کشید و رفت.

از کار گزارشگری چقدر درآمد دارید؟ آن‌قدر کم است که رویم نمی‌شود بگویم الان شده هر بازی 100 هزار که تا چند ماه قبل 50، 60 هزار تومان بود.
اولین پولی که بابت گزارشگری گرفتید چه زمانی بود؟ همان بازی ایران ، جامائیکا بود که بابت گزارش آن زمان 5 هزار تومان گرفتم.

از مبلغی که گزارشگران خارجی می‌گیرند خبر دارید؟ بله، در انگلستان جان چمپیون که از گزارشگران مطرح است شنیده‌ام که بالای یک میلیون دلار در سال می‌گیرد حتی شنیده‌ام برخی از گزاشگران‌ بسکتبال و بیسبال بالاتر از این رقم هم می‌گیرند.

شما را متهم به طرفداری از یکی از دو قطب سنتی فوتبال ایران می‌کنند نظر خودتان چیست؟ این مورد در ارتباط با همه گزارشگران صدق می‌کند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم من در حال حاضر طرفدار هیچ تیم باشگاهی در ایران نیستم اما کتمان نمی‌کنم که مانند همه فوتبالدوستان‌ ایرانی در جوانی به یکی از این دو تیم علاقه داشتم که البته آن را نمی‌گویم./با
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاهد
۱۳:۲۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
با اختلاف بهترین گزارشگر ایران همیشه خوبه باصدای خوب ونرمش
ولی فردوسی پور بیشتر ایده های که از گزارش گران انگلیسی رو میگیره و اجرا میکنه
در واقع فردوسی پور عامل پیشرفت گزارش گری شد اما بهترین نیست
آخرین اخبار