چگونه باغچه‌ای زیبا در آپارتمان داشته باشید

اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید و با وجود کمبود فضا علاقمند به داشتن یک باغچه و محیط سبز طبیعی هستید به شما توصیه می کنیم که این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، امروزه با وجود افزایش بیش از پیش آپارتمان ها و محدود شدن فضاهای زندگی بسیاری از ساکنین این منازل از داشتن باغچه و فضای سبز محروم شده اند.

کمبود این فضای سبز می تواند تاثیر منفی بر روی روحیه و ذهن ساکنین این منازل داشته باشد و در عین حال در صورتی که این چنین فضایی در خانه فراهم شود می تواند تاثیر مثبتی را بر روحیه ساکنین داشته باشد.

 در این مطلب قصد داریم تا شما را با راه هایی برای داشتن یک فضای سبز کوچک در خانه خود آشنا کنیم.

ـ قبل از انتخاب هرگونه گل و یا گیاه برای باغچه کوچک خود به این نکته توجه کنید که مهم ترین نکته در طراحی و بهره برداری از فضاهای کوچک این است که بدانیم از چه چیزهای بهره ببریم و از چه وسایلی بهره نبریم. انتخاب های آگاهانه می تواند به زیبایی فضای مورد نظر و انتخاب های غلط می تواند به از بین رفتن فضای مورد نظر منجر شود.

ـ برای شروع می تواند از تراس منزل خود شروع کنید و در اصطلاح یک "دیوار سبز" را به وجود آورید.  شما می توانید با رشد دادند یک گیاه رونده بر روی دیوار یک نمایه کلی به رنگ سبز داشته و به نوعی دیوار را زینت ببخشید. این نوع از گیاهان می توانند در نردهای نصب شده در بالکن یا تراس منزل شما نیز به پیشروی ادامه داده و علاوه بر زیبایی بخشی به منزل شما یک نوع حائل طبیعی را نیز برای منزل شما به وجود آورد.

ـ شما فضای آنچنان زیادی را در اختیار ندارید. پس سعی کنید انتخاب های آگاهانه ای داشته باشید. یکی از روشهای مناسب برای دادن جلوه بیشتر به باغچه یا فضای سبز منزل شما پر کردن فضای مورد نظر است. در این صورت کوچکی محل مورد نظر خیلی به چشم نمی آید و در عین حال ترکیب دیواره سبز با گلها و گلدانها فضای زیبایی را به وجود می آورد.

ـ توجه داشته باشید که امروزه زمان امر بسیار مهمی است و اکثر افراد نیز شاغل بوده و زمان زیادی را برای رسیدگی به باغچه و گل های آن ندارند. پس سعی کنید تا هر چه بیشتر از گیاهان برگ دار استفاده کنید. این گیاهان معمولا به مراقبت کمتری نیاز داشته و زمان کمتری را برای مراقبت برای آنها صرف خواهید کرد.

ـ یک نواخت بودن رنگ سبز در باغچه کوچک شما می تواند پس از مدتی باعث دلخوری و تکراری شدن محیط برای شما شود. سعی کنید در زمان انتخاب گل ها و خصوصا گیاهان سبز با طیفهای رنگ مختلف استفاده کنید. با این حرکت شما در باغچه خود صاحب طیفهای رنگی متفاوت هستید که از یکنواختی جلوگیری می کند.
برچسب ها: گیاهان ، آپارتمانی ، باغچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.