پرداخت تسهيلات براي نوسازي 200 هزار واحد مسکوني

مدير عامل شرکت بهسازي و نوسازي شهري اعلام کرد: امسال به دويست هزارمسکن در بافت هاي فرسوده شهري تسهيلات ويژه نوسازي و بهسازي پرداخت مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجيد کيان پور با بيان اينکه شهرداري ها نيز براي تسهيل در اين زمينه ملزم به همکاري شده اند گفت: تدابيري انديشيده شده است تا با تقويت همکاري سه بخش خصوصي، سرمايه گذاران و انبوه سازان با حد اکثر مشارکت اين ضرورت اجرايي شود.
وي افزود: تامين مالي يکصد هزار واحد مسکوني به بانک هاي ملي، ملت، سپه، صادرات، تجارت و رفاه سپرده شده است و يکصد هزار واحد ديگر هم از محل اعتبارات مسکن مهر نوسازي و بهسازي مي شود.
کيان پور اظهار داشت: در سال گذشته بازسازي و نوسازي حدود 120 هزار واحد هدفگذاري شده بود که  105 هزار واحد نوسازي و بهسازي شد.
وي با اشاره به افزايش 10 ميليون توماني تسهيلات نوسازي واحدهاي مسکوني در بافتهاي فرسوده شهري اعلام کرد: تسهيلات نوسازي مسکن در اين بافتها 30 ميليون تومان شده که مشوق خوبي است و شهرداري ها نيز با تراکم تشويقي و تخفيف هاي 5 درصدي شرايط خوبي ايجاد مي کنند.
مديرعامل شرکت بهسازي و نوسازي شهري همزمان بر ضرورت حفاظت از بافت هاي تاريخي و ارزشمند در مناطق فرسوده شهري تاکيد کرد و گفت: 72 هزار هکتار بافت فرسوده در 471 شهر شناسايي شده است که در ميان آن بافت هاي تاريخي و ارزشمند هم وجود دارد.
وي افزود: طرح هاي نوسازي شهري در بافت هاي غيرتاريخي با هدف ايجاد هويت نوين شهري و ايجاد بافت مقاوم و با سيما و منظر شهري مطلوب اجرا مي شود.
کيان پور گفت: مسئوليت مديريت بافت هاي تاريخي و ارزشمند هم با سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي است که طرح هاي ترميم و بازسازي را طبق اصول و ضوابط علمي اجرا مي کند.
وي افزود: در اجراي طرح هاي حفاظت از بافت هاي تاريخي متناسب با نوع بنا تسهيلات خوبي هم پرداخت مي شود.
مدير عامل شرکت بهسازي و نوسازي شهري گفت: در ديگر مناطق که از نظر سکونت ناکارآمد محسوب مي شود طرح هاي تشويقي زيادي وجود دارد که ساکنان اين مناطق مي توانند از آن استفاده کنند.
کيان پور افزود: البته اجراي طرح هاي نوسازي بافت هاي فرسوده شهري اجباري نيست اما دولت تسهيلات و بسته هاي تشويقي خوبي هم پيش بيني کرده است./س
برچسب ها: تسهیلات ، نوسازی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار