در ديدار با وزير اطلاعات کشورمان

نوري مالکي: اخراج همه اعضاي گروهک تروريستي منافقين از خاک عراق در آينده‌اي نزديک

نخست وزير عراق در ديدار وزير اطلاعات کشورمان در بغداد از اخراج همه اعضاي گروهک تروريستي منافقين از خاک عراق در آينده نزديک خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الراي العام، نوري مالکي، در ديدار حجت السلام و المسلمين مصلحي با تاکيد بر اين مطلب گفت: دولت به دنبال راهکاري براي اخراج کامل اعضاي اين گروهک تروريستي در زماني نزديک است زيرا اين گروهک اکنون به نگراني داخلي و منطقه اي تبديل شده است.

وي با اشاره به مسائل موجود در منطقه گفت: موضع ايران و عراق در قبال سوريه، موضعي کاملا يکسان است و معتقديم که بحران سوريه تنها راه حل سياسي دارد و سرنوشت اين کشور بايد بدست مردم سوريه تعيين شود.

نوري مالکي در اين ديدار از وزير اطلاعات کشورمان خواست براي کمک به ايجاد امنيت پايدار و ارتقاي آن در عراق، همکاري هاي دوجانبه گسترش يابد. 

حجت السلام والمسلمين مصلحي هم در اين ديدار با اعلام آمادگي درخصوص کمک به ثبات و امنيت در عراق گفت: جمهوري اسلامي ايران تجارب خود را به صورت تخصصي به دولت عراق منتقل خواهد کرد.

وزير اطلاعات کشورمان افزود: قدرت گرفتن دولت مسلمان و شيعي عراق در کنار ساير کشورهاي شيعي منطقه باعث نفوذ و گسترش قدرت تشيع در منطقه و جهان شده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار