محمد شريعتمداري:

مقابل "تهران 1500" سرتعظيم فرود‌ مي‌آورم

از بابت تصدیقی ارزشمند از تکنولوژی در این فیلم به عنوان ایرانی افتخار و در مقابل این هنر تعظیم می کنم.

محمد شريعتمداري، وزير بازرگان دوره اصلاحات، با اشاره به دلايل تماشاي فيلم "تهران 1500" در خصوص اين فيلم به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت:با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری 2 هدف در دیدار وجود دارد که یکی از این اهداف تکریم هنرمندان از جامعه سینما است و دلیل حضور من در این جلسه و تماشای فیلم "تهران 1500" تکریم این فیلم ارزشی و ایفاگران نقش در این اثر بوده است.



وی ادامه داد: دومین هدفم تماشای این فیلم به عنوان یک ایرانی است و از بابت تصدیقی ارزشمند از تکنولوژی در این فیلم به عنوان ایرانی افتخار و در مقابل این هنر تعظیم می کنم.
شریعتمداری تصریح کرد: به طور قطع همانند یک کارشناس تخصصی نمی توانم نظری در مورد فیلم مطرح کنم اما مثل هر بیننده ای و کسب تجربه در این مدت 30 سال در مدیریت می‌دانم که در شروع، این انیمیشن اثری ارزشی و فاخر به شمار می آید.
وی تاکید کرد: با توجه به ارزشی بودن در برخی از مباحث این فیلم از جهت تکنیکی بودن آن در زمینه پرداخت فیلمنامه دچار نقایصی است که به طور مثال ایران و یا تهران در سال 1500 با همان موسیقی سنتی به تصویر کشیده شده البته این نوع‌ آرمان گرایی به طور قطع با برخی امکانات قابل اجرا نیست همان طور که در زمینه آب و هوا مدیریتی وضع نشده تا شاهد تعطیلات چند روزه در طول سال نباشیم.
شریعتمداری ابراز داشت: احساس ناامنی در میان هنرمندان، دفاع نکردن از آنان، تامین نیازهای آموزشی از جمله نقایص مديريت هنری است.


وی ادامه داد: به طور قطع دولت کارآمد می‌تواند پاسخگوی انتقادات به فیلم ها باشد و علاوه بر نقش کارگردان نسبت به برخی انتقادات مسئول باشد.
شریعتمداری اظهار داشت: نظام و مردم مهمترین بحث فیلمساز است و علاقه ای به ایجاد کوچک ترین نقض در فیلم نیست و هیچ کدام از هنرمندان ما به دنبال ابتذال فرهنگی نیستند بلکه حلقه وصل فرهنگی در سینما را اعتلای فرهنگی می‌دانند.
وی در خصوص ارتباط سیاست با سینما متذکر شد همه وجوه سیاسی با هم در ارتباطند و نگاه سیاسی به جامعه هنر صورت می گیرد اما نه به صورتی که منجر به ممیزی بیش از اندازه شود که بدون روشن کردن خطوط روشن باعث هتک مدیریت فرهنگی کشور شویم.
شریعتمداری ابراز داشت: همه خانواده ایرانی با تمام ادیان مختلف بر اخلاق پایبندند و با تکیه بر رسیدن به هنری فاخر از طریق ممیزی این خلاقیت را منسوخ نکنیم.
وی با اشاره به اینکه سینما برترین زبان است افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری وظیفه هنر روشن کردن زوایای مختلف سیاسی، فرهنگی و .. است رسالت بزرگی که باعث تکریم هنرمند شود.
شریعتمداری با تاکید بر انجام امور توسط صاحبان تخصص اظهار داشت: انجام خدمات باید توسط اهالی آن کار و متخصصان آن انجام شود به طوری سینماگران برای توسعه هنر سینما تصمیم گیری کنند و دولت به عنوان حمایت کننده وظیفه کمک رسانی دارد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.