آیت‌الله محسنی گرکانی تاکید کرد

ضرورت تلاش همه مسئولان برای تحقق شعار امسال

اولين نشست هيات عمومي ديوان عالي كشور در سال 1392 صبح امروز سه شنبه به رياست آيت‌الله محسني گركاني برگزارشد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، اولين نشست هيات عمومي ديوان عالي كشور در سال 1392 صبح امروز سه شنبه  به رياست آيت‌الله محسني گركاني برگزارشد.

در ابتداي اين جلسه آيت‌الله محسني گركاني ضمن تسليت ايام سوگواري شهادت حضرت صديقه كبري فاطمه زهرا(س)به پيروان مكتب اهل بيت سال نو را به حضور  قضات عالي رتبه ديوان عالي تبريك و تهنيت گفته  و توفيقات همگان را از خداي بزرگ مسئلت کرد.

 رئيس ديوان عالي كشور در ادامه اظهارداشت: پيام هيات عمومي ديوان عالي در اولين جلسه سال 1392 به ملت شريف ايران و به قضات سراسر كشور خصوصاً اين است كه تنها راه حل مشكلات مادي و معنوي و اصلاح همه مفاسد در جهان اين مسئله است كه قيام و تلاش همه ما تنها بايد براي خدا باشد.

وی با اشاره به یکی از آیات قرآن که می‌فرماید:"خداوند تبارك و تعالي پيامبر اسلام حضرت محمدبن عبدالله(ص) را مامور مي‌كند كه به مردم بگو من تنها شما را به يك چيز اندرز مي‌دهم و آن اينكه براي خدا قيام کنید" افزود: علت پيداش همه گرفتاري‌ها، نابساماني‌ها، انحراف‌هاي اخلاقي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي در جامعه نيز اين است كه خدا و قيام براي خدا فراموش شده و قيام براي رسيدن به دنيا و زخارف آن تبديل شده است.

آیت‌الله محسنی گرکانی تصریح کرد: اگر قيام انسان‌ها به قيام لله تبديل شد و انگيزه الهي در آن به وجود آمد اين تفكر و انگيزه الهي هنگامي حاصل مي‌شود كه اخلاص در كارها و انديشه‌ها پيدا شود آنگاه بركات از آسمان و زمين براي انسان‌ها نازل و سعادت آنها را به دنبال خواهد داشت.

رئيس هيات عمومي ديوان عالي كشور با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي اظهارداشت: بكار بردن واژه حماسه در اين دو موضوع مهم كشورمان يعني سياست و اقتصاد نشان دهنده اهميت اعمال سياست و اقتصاد سالم آنهم با حماسه است.

وی افزود: در كتاب مجمع البحرين المنجد و فرهنگ معين كلمه "حماسه" به معني شجاعت آمده است بنابراين حماسه سياسي و حماسه اقتصادي به معني شجاعت نشان دادن در اداره امور داخلي و خارجي كشور مي باشد و نيز اداره جامعه و مصالح امور مملكت و رفاه و معيشت عموم مردم خصوصاً مستمندان و محرومان بدون اغماض، با شجاعت و خلق حماسه است.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: همه مسئولان دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات براي تحقق اين دو موضوع مهم تلاش كنند و براي سياست مداري متكي به شرايع آسماني و اقتصاد سالم و پويا تلاش جدي نمايند تا كارهاي اجرايي و قضايي كشورمان بدون چالش عملياتي گردد و همه ما در سال جديد با سلامت جسمي و روحي و موفقيت،‌ با ارائه خدمت بي منت به ويژه در حل مشكلات قضايي مردم عزيزمان آماده باشيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیوان ، عالی ، کشور ، رئیس ، محسنی ، گرکانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار