مشهد/

اهداي ۳ سکه نقره کمياب از دوره صفوي به موزه حضرت رضا(ع)

مسئول گنجينه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی از اهدای 3سکه نقره ارزشمند و کمياب از دوره شاه اسماعيل سوم صفوي به این موزه را خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد حسين يزدي نژاد گفت : اميرسعيد مرعشي نيا مجموعه دار تهراني اين سکه را اهدا کرده است، که يک طرف سکه و مرکز آن عبارت «لا اله الا ا... محمد رسول ا... علي ولي ا...» شعار مذهب تشيع، به منظور احترام به ائمه اطهار(ع) و در طرف ديگر سکه «بنده شاه ولايت اسماعيل، ضرب مازندران ۱۱۶۷» نقش شده است.

وی افزود: پيش ازاين نيز اين مجموعه دار علاقه مند به بارگاه ملکوتي حضرت رضا(ع) مجموعه ارزشمندي از سکه هاي نقره دوره افشاريه و درانيان ضرب مشهد و سکه هاي کم نظير فلسطين قبل از اشغال توسط صهيونيست ها را به گنجينه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوي هديه نموده است.

وي با بيان اين که اين موزه به واسطه عشق و ارادت مسلمانان و حتي غيرمسلمانان از اقصي نقاط جهان به بارگاه ملکوتي حضرت رضا(ع) به عنوان بزرگترين موزه وقفي جهان روزانه پذيراي بسياري از علاقه مندان به مجموعه هاي فرهنگي، تاريخي و هنري مي باشد گفت: ارادت و خلوص عاشقانه زائران و مجاوران بارگاه حضرت رضا(ع) باعث شده گنجينه تمبر، سکه و اسکناس موزه آستان قدس رضوي سکه هاي نفيس از سلسله هاي ليدي، هخامنشي، اشکاني، ساساني، عرب ساساني، بني اميه، بني عباس، غزنوي، ساماني، ايلخانيان مغول و... و سکه هاي ماشيني دوره هاي پهلوي و جمهوري اسلامي و ساير کشورهاي جهان، مجموعه اسکناس ها از دوره قاجاريه تاکنون از ايران و بيش از ۱۰۰ کشور جهان و هزاران قطعه تمبر نفيس از ايران و ۲۴۰ کشور و مستعمرات سابق جهان به يکي از غني ترين موزه هاي سکه، تمبر و اسکناس در منطقه و جهان اسلام تبديل شود.

یاد آوری می شود : گنجينه سکه موزه مرکزي آستان قدس رضوي با دارا بودن هزاران سکه مربوط به دوره هاي مختلف تاريخ ايران و بيش از ۱۰۰ کشور جهان، به عنوان يکي از موزه هاي مطرح سکه در کشور به مرکزي تحقيقاتي و پژوهشي براي دانشجويان سراسر کشور تبديل شده و تاکنون دانشجويان بسياري در رشته هاي تاريخ و باستان شناسي از دانشگاه هاي مختلف سراسر کشور به تحقيق و پژوهش پرداخته و از خدمات مشاوره اي کارشناسان و متخصصان اين گنجينه استفاده کرده اند./س


برچسب ها: اهدای ، سکه ، نقره ، کمیاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.