اردبیل /

معماری قومیت در ایران بی‌نظیر و قابل الگو‌برداری است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: معماری قومیتی در کشورمان الگویی بی‌نظیر است که می‌تواند در سایر کشورها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور در خصوص ظرفیت قومیت‌ها در کشورمان اظهار داشت: اگر امروز نمایندگان کردستان در مجلس لباس کردی می‌پوشند و یا در مناطق شیعی و سنی ما رفتارها و نگرش‌ها همسو و هم هدف است نشان روشنی از همبستگی قومیت‌ها در ایران می‌باشد و بی‌معناست که بخواهیم به چنین موضوعی دامن بزنیم.

وی ادامه داد:به نظر می‌رسد قدمی که جمهوری اسلامی ایران برداشته است در وهله اول تمام ایرانی‌ها را در یک ظرف واحد دیده و حضور تمام اقوام را یک فرصت استثنایی می‌داند چرا که برتری به قومیت و زبان نیست بلکه به تقوا و بصیرت و معرفت است.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سفری که ما به میانمار داشتیم 130 قومیت در کنار هم زندگی می‌کردند که بنده به مسئولان میانمار اعلام کردم از معماری قومیت در جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرند و ما آماده هستیم در این زمینه آموزش لازم را ارائه کنیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: امروز در آزادی کامل تمام قومیت‌های ایران در کنار هم هستند اما عده‌ای سعی می‌کنند با جو‌سازی و استفاده نامناسب از ظرفیت قومیت‌ها آنها را علیه یکدیگر تحریک کنند/س  

برچسب ها: اردبیل ، معماری ، قومیت ، در ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.