بارگیری نخستین محموله پروپیلن پالایشگاه امام خمینی شازند

استاندار مرکزی از بارگیری نخستین محموله پروپیلن تولید شده در شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند خبر داد و گفت: این محموله آماده ارسال به برخی از مراکز پتروشیمی های کشور است.

 
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر شعبانی‌فرد در حاشیه بازدید از تجهیزات پالایشگاه امام خمینی شازند با بیان این مطلب گفت: پس از راه‌اندازی واحدهای تولید بنزین و LPG پالایشگاه توسط رئیس جمهور در پایان سال 91 خوشبختانه به همت متخصصان ایرانی امروز ما شاهد بهره‌برداری از واحد پروپیلن و بارگیری اولین محموله پروپیلن از پالایشگاه امام خمینی شازند هستیم.
 
وی تصریح کرد: وضعیت خلوص پروپیلن تولیدی در این پالایشگاه 99.99 است که از لحاظ کیفیت در حد مطلوبی قرار دارد و مطابق با استانداردهای بین المللی است.
 
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی پتروشیمی شهرستان خمین سالانه 300 هزار تن پروپیلن تولیدی پالایشگاه مورد استفاده صنایع پایین دستی پتروشیمی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: در همین راستا مجموعا 180 هزار تن پروپیلن تولیدی پالایشگاه امام خمینی شازند برای استفاده شرکت پتروشیمی شازند و تولید صنایع پایین دستی مانند موکت بافی، گونی بافی و تیشو ارسال می‌شود.
 
 
شعبانی فرد ادامه داد: ایران  به عنوان یکی از قطب های تولید انرژی در دنیا است که با تبدیل نفت خام به فرآورده های دیگر توانسته گام مهمی در خودکفایی و افزایش بهره وری بردارد.
 
استاندار مرکزی با بیان اینکه ایران دارای ذخایر عظیمی از نفت است که نزدیک 137 میلیارد بشکه یا5.11 درصد از مجموع ذخایر جهانی است، گفت: ایران با داشتن 5.15 درصد ذخایر گاز جهان، صاحب دومین مخازن گازی دنیا است./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار