کرمان/

لاریجانی هم می تواند وارد ائتلاف 5 گانه شود/ احتمال ائتلاف دولتی ها با پایداری

وزیر سابق امور خارجه با بیان اینکه احتمال افزایش تعداد کاندیداها در ائتلاف پنج گانه وجود دارد گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده امیدواریم نتیجه نهایی ائتلاف پنج گانه اصولگرایان نیمه اول اردیبهشت ماه مشخص شود.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ؛منوچهر متکی شامگاه دوشنبه در جمع اعضای جبهه خط امام و رهبری و اصولگرایان استان کرمان در هتل آسمان این شهر بر افزایش شور و نشاط انتخاباتی در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف تشکیل ائتلافهای انتخاباتی همین مسئله است که نتیجه اش افزایش شور سیاسی و انتخاباتی در جامعه است.

وی ادامه داد: دربهای ورود به ائتلاف برای اصولگرایان باز است و در همین راستا به صورت کتبی از محسن رضایی نیز برای حضور در ائتلاف دعوت کردیم.

وی گفت: در صورت افزایش اعضای ائتلاف راهکارهای مورد نظر برای رسیدن به شخص نهایی در ائتلاف برای حضور و حمایت سایرین تغییر نمی کند در همین راستا در صورتیکه لاریجانی نیز بخواهد وارد عرصه انتخابات شود می تواند وارد ائتلاف پنجگانه نیز شود.

متکی افزود: این ماکنیزم در نهایت فرد مورد نظر را مشخص می کند و به نظر می رسد این کار تا 15 اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این مدت نظر سنجی توسط منابع معتبر انجام می شود و درنهایت هر کس که رای آوری بیشتری داشته باشد از بین سایر اعضای ائتلاف مشخص خواهد شد.

وی گفت: با این راهکار هر فردی که زمینه مناسبتری برای رای آوردن داشته باشد انتخاب و مورد حمایت دیگران قرار می گیرد و اگر در این سنجش دو نفر رای نزدیک به هم داشته باشند در مرحله بعد نظر سنجی شرکت می کنند و از بین دو نفر در نهایت کاندیداهای واحد ائتلاف مشخص خواهد شد.

وی گفت: اعتقاد دارم در انتخابات فردی که بتواند خود را به عنوان یک پدیده برای حل مشکلات اقتصادی مطرح کند توسط مردم انتخاب خواهد شد.

وی همچنین از احتمال ائتلاف جریان دولت در انتخابات با جبهه پایداری خبر داد و گفت: جریان دولت تا کنون از مشایی حمایت کرده است اما این امکان نیز وجود دارد که کاندید مورد نظر را تغییر دهند زیرا آنها به دنبال حضور موفق هستند.

وی با اشاره به حوادث سال 88 گفت: مردم هوشیار شده اند و برخی سکه ها از رونق افتاده و دیگر تاثیر گذار نیست بلکه مردم هوشیارانه تصمیم می گیرند.

وی در خصوص توافقهای صورت گرفته بین ائتلاف پنج گانه و ائتلاف سه گانه جامعه روحانیت گفت: نتیجه این توافق رسیدن به کاندید واحد نیست بلکه یک توافق چارچوبدار است که در راستای موفقیت اصولگرایان انجام شده است اما اگر در نهایت و در ادامه انتخابات وضعیت به گونه ای شود که لازم باشد دو ائتلاف از یک کاندید حمایت می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.