کرمان/

لزوم ارتقاء بنیه درآمد ملی/ تولید شاه کلید حل مشکلات اقتصادی است

وزیر سابق امور خارجه تولید را شاه کلید حل مشکلات اقتصادی، بیکاری و تورم در کشور دانست.

 
به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، منوچهر متکی دوشنبه شب در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه اقتصاد از جمله مباحثی است که از مهر ماه سال گذشته طی جلساتی با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار داده و برنامه های اقتصادی خود را بعد از ثبت نام اعلام می کنم.

متکی ادامه داد: دولت وظیفه دارد که با ارائه راهکارهای مناسب قشر طبقه پایین را به سطح متوسط برساند که این کار تنها از طریق ارتقاء بنیه درآمد ملی کشور اماکن پذیر است.

وی با اشاره به اینکه به بخشی که منجر به تولید می شود توجه و عنایت لازم نشده است، بیان داشت: در واقع تولید است که باعث بالا رفتن بنیه درآمد ملی کشور می شود و از تولید می توان به عنوان شاه کلید حل مشکلات اقتصادی بیکاری و تورم نام برد.

وزیر سابق امور خارجه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ تولید در کشور گفت: در دولت یازدهم باید به تولید توجه بیشتری شود زیرا این امر می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

متکی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه ها را در دولت یازدهم قطع نخواهد کرد گفت: مرحله اول یارانه ها باید مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد تا بتوانیم با شناسایی و رفع مشکلات این طرح را به خوبی اجرا کنیم.

وی همچنین روابط خارجی و مناسبات بین مسئولان را سه محور مهم برنامه های خود عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در دوران 34 ساله خدمتگذاری ام تجربیات فراوانی را کسب کرده ام افزود: در واقع انگیزه اصلی من برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری نیز همین امر است.

متکی تصریح کرد: شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را از یک سال و نیم پیش در دستور کار خود قرار داده و در نظر دارم با استفاده از تجربیات خود به نظام خدمت کنم.

وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری افزود: فرمایشات ایشان در واقع اساس تصمیم گیری های کاندیداها است.

وزیر سابق امور خارجه با اشاره به اینکه مردم ایران در تعیین سرنوشت خود تاثیرگذار هستند، افزود: حضور کاندیداهایی با سلایق و نظرات متفاوت باعث شور و نشاط بیشتر انتخابات می شود.

متکی در ادامه گفت: در زمان تبلیغات معاون اول خود را معرفی می کنم که وی را از میان چندین گزینه که انتخاب کرده بودم برگزیدم.

وی در خصوص رابطه با امریکا گفت: آمریکا در حالی از مذاکره سخن به میان می آورد که اخلاق مذاکراتی را رعایت نمی کند و سعی دارند از طریق اعمال تحریم ها و فشار به ایران اسلامی به اهداف خود دست پیدا کنند اما زمانی مذاکره معنا پیدا می کند که طرف مذاکره اخلاق مذاکراتی را رعایت کند.

وی در خصوص علت برکناری اش نیز گفت: در حال حاضر نمی توانم در این مورد پاسخی دهم.

وی در خصوص گشت ارشاد نیز گفت: در کشوری اسلامی زندگی می کنیم که قانون حد و مرزهایی را تعریف کرده است و چنانچه کسانی از قانون تخطی کنند باعث ایجاد تنش در جامعه می شود و این امر می طلبد که مورد این افراد فرضیه امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود.

وی گفت: گشت ارشاد صلاحیت قانونی دارد که با این افراد برخورد کنند اما باید برخوردها در چارچوب قانون صورت بگیرد.

برچسب ها: شاه کلید ، حل ، مشکلات ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.