ساداتيان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"برف روی کاج ها"، قربانی قضاوت عجولانه شد/این فیلم قابلیت جذب مخاطب را دارد

تهيه كننده سينما گفت: "برف روی کاج ها" در سال گذشته بدلیل قضاوت عجولانه و فضای متشنج حاکم بر سینما اکران نشد.

"جمال ساداتیان" تهیه کننده "برف روی کاج ها" در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص اکران این فیلم گفت: یک فیلم وقتی ساخته می شود به طور حتم باید اکران شود و هنگامی که اثری با عبور از مجاری اداری موفق به کسب پروانه نمایش و ساخت می شود به مانند یک انسان از حقوق اجتماعی برخوردار خواهد بود و حقوق اجتماعی اثر هنری این است که در معرض دید و قضاوت افراد قرار بگیرد.
وی بیان کرد: "برف روی کاج ها" با یک اهدافی ساخته شده که آن اهداف برای سازندگانش مشخص بود و اما قضاوت های ما در سطح جامعه عجولانه است و قبل از توجه به استدلال یک متن، به ظواهر توجه می کنیم و براساس آن قضاوت می‌کنیم.
وی در این باره افزود: بعد از قضاوت به قدری جو را آلوده و غبارآلود می کنیم که در آن جو متشنج نمی شود از منطق و استدلال حرف زد و هر فردی از این فضای غبارآلود به نوعی سوء استفاده می کند.
وی افزود: به هر دلیلی این فضا در سال 91 بر سینمای ما حاکم شد و بسیار به سینما ضربه زد و چند سال جبران آثار تخریبی آن طول می‌کشد.
ساداتیان عنوان کرد: امسال خوشبختانه با شروع اکران سال 92 شرایط آرامی بر سینما حاکم شد و امیدوارم این وضعیت ادامه داشته باشد.
ساداتیان در خصوص اجازه اکران این فیلم اظهار داشت: بعد از آن غوغاسالاری ها، مسائلی به وجود آمد که ما با استفاده از منطق توانستیم حرف خود را بزنیم و یکسری مسائل و سوءتفاهم ها برای آنها حل ش و حتی برایشان جذاب بود.
وی ادامه داد: "برف روی کاج ها" با وارد شدن در زندگی زناشویی و تصویر برفی آشفتگی ها و تذکرات شاید به نوعی برای اصلاح زندگی موثر باشد.
وی بیان کرد: افراد پس از آ‌شنایی با اهداف فیلم آن را پسندیدند ما در این نظام زندگی کنیم و این کشور را دوست داریم با پنهان کردن مسائل، مشکلات حل نمی شود.
ساداتیان تصریح کرد: فیلم در جشنواره سی ام و منتقدان مورد قبول واقع شد و این به  این معنی است که این اثر قابلیت جذب مخاطب را دارد.
وی افزود: فیلم برای دیده شدن ابزار می خواهد و باید مکانی برای اکران آن باشد امیدوارم حوزه هنری داستان سال گذشته را دوباره تکرار نکنند و سینماهای حوزه و آزادی بدون حاشیه در خدمت ارائه فیلم ها باشند و وجود این سینماها در جذب مخاطب موفق خواهیم بود./ي2
برچسب ها: ساداتیان ، برف ، روی کاج ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار