کرمان/

مرگ حدود 7ونیم میلیون نفر در جهان در اثر فشار خون بالا

یک کارشناس صنایع غذایی گفت : هر ساله حدود 7ونیم میلیون مرگ ومیر درجهان به واسطه فشار خون بالا رخ می دهد که این رقم 12وهشت درصد کل مرگ ومیر را در دنیا تشکیل می دهد.

حسین چمنی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان افزود: بر اساس تخمین های بین المللی یک سوم افراد میانسال (چه کسانی که ازبیماری خود آگاهند وچه کسانی که نا آگاهند) به فشارخون بالا مبتلا هستند.

وی با اشاره به اینکه 51درصد سکته های مغزی در اثر فشار خون بالا رخ می دهد ،خاطر نشان کرد: همچنین 45تا60درصد بیماری های قلبی وعروقی که منجر به مرگ می شوند علتشان فشار خون بالاست.

چمنی با بیان اینکه طی تحقیقاتی که در کشور در این زمینه صورت گرفت 17ونیم درصد از جمعیت 15تا 64ساله کشور به فشار خون بالا دچار هستند ، تصریح کرد: بیش از20درصد افراد بزرگسال و12درصد کودکان به فشار خون بالا مبتلا هستند.

مشاور انجمن صنفی صنایع لبنی کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: مصرف شیر ولبنیات کم چرب از مهمترین عوامل جلوگیری از چاقی محسوب می شوند.

چمنی افزود: متأسفانه طی 2سال بعد از اجرای یارانه ها مصرف شیر در کشور 20در صد کاهش یافته است.

وی یادآورشد: عدم مصرف شیر سبب شده هر ایرانی متوسط 2دندان پوسیده داشته باشد.

چمنی تصریح کرد: سالانه 120هزار شکستگی ناشی از پوکی استخوان رخ می دهد که 20هزار نفر از این جمعیت می میرند و 60هزار نفر برای تمام عمر زمین گیر می شوند./ع

برچسب ها: فشارخون ، مرگ ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.