در همایش «تبیین نقش روحانیت در خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» عنوان شد

هدف پورمحمدی از کاندیداتوری/دولت آینده بر خلاف دولت‌های قبل "ماه عسل" ندارد

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با بیان اینکه نباید کم‌کاری و بی تدبیری خود را به حساب تقدیر و اراده الهی بگذاریم، گفت: معتقدم دولت آینده بر خلاف دولت‌های قبل ماه عسل ندارد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ همایش «تبیین نقش روحانیت در خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» در مسجد مروی تهران امروز پنج شنبه (29 فروردین 1392) با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور  برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در این همایش در ابتدای سخنان خود با اشاره به حضور چندین ساله خود در حوزه علمیه مروی تهران گفت: از بعد انقلاب تا زمانی که به عنوان وزیر کشور مامور شدم در این مدرسه از محضر مرحوم حضرت آیت الله آقامجتبی تهرانی استفاده کرده ام. بعد از آن هم که میسر نشد موفق شدیم تا چند هفته قبل از رحلت ایشان از جلسات خصوصی که در منزل مرحوم آیت الله آقا مجتبی برگزار می شد، استفاده کنیم.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: غرب جایگاه والای ایران را در انرژی هسته ای به عنوان یک دانش برتر پذیرفته اند ولی برای آنان قابل تحمل نیست. ما با دایه ی مبارزه با سلطه و ظالمین که راس آن آمریکا است در دنیا سیاست های خود را جلو می بریم که برای غربی ها و رژیم صهیونیستی آزار دهنده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ذلت رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: امروز سران این رژیم غیرقانونی تحت فشار افکار عمومی خودش است. برای اینکه قادر نیست امنیت شهروندان خود را تامین کند.

وی در ادامه به حساسیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و بین الملل اشاره کرد و گفت: امروز تنها راه و وظیفه ما آن است که یک کشور به عنوان کانون تمدن اهل بیت(ع)، کانون محبان و پیروان اهل بیت(ع) به دنیا ارائه دهیم. امروز نباید موجب تحقیر و سرافکندگی شویم. امروز دنیا منتظر ارائه چنین الگویی است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز انقلابی ترین، آرمانی ترین حرف، قوی ترین سخن در دفاع از مکتب اهل بیت، ساختن خوب ایران است. اگر ایران را خوب بسازیم قوی ترین پیام آرمانی را به دنیا ارائه کرده ایم. بنده به عنوان تجربه ای که در دیپلماسی پنهان کشور داشتم به جرات این حرف را می زنم؛ چرا که بسیاری از نهضت های آرمان گرایانه و با رهبران آن ارتباط داشته ام.

پورمحمدی با اشاره به مقبولیت جمهوری اسلامی ایران و رهبران ایران در دنیا به خصوص در آمریکای لاتین گفت: امروز چرا هوگوچاوز، فیدل کاسترو و.. به رهبران ایران تمایل نشان می دهند. من حرکت رئیس جمهور در حمایت از ونزوئلا و حتی شرکت در تشییع جنازه تحسین برانگیز می دانم ولی حاشیه های آن را قبول ندارم و برای ما خوب نیست. این که ما چنین جایگاهی در دنیا داریم و ما را پذیرفته و قبول دارند بسیار اساسی است.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان تصریح کرد: اگر امروز بتوانیم وظیفه خود را در قبال حماسه سیاسی و اقتصادی انجام دهیم پیروز هستیم. ملت باید یکپارچه در برابر دفاع از آرمان ها، امام و رهبری خود بایستد. باید از دل حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی خلق شود. حماسه اقتصادی یعنی اینکه دولت بعدی باید قوت های این دولت را داشته و ضعف های آن را نداشته باشد. این دولت برای خلق حماسه اقتصادی فرصتی ندارد و انتظار می رود دولت آینده این حماسه را شکل دهد. حماسه اقتصادی در گام اول از حماسه سیاسی ایجاد می شود. باید همه جمع شویم و دولتی به وجود بیاوریم و انتخاب کنیم که قدرت خلق حماسه اقتصادی را داشته باشد. این تنها راه ما است. فردی که مشکلات کشور را بشناسد، درد ها را بشناسد، در موقعیت های مدیریتی مختلف کشور حضور داشته باشد، را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به عبور از پیچ تاریخی مد نظر رهبری گفت: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی دو بال ملت ایران برای عبور از این پیچ تاریخی است. باید همه احساس مسئولیت کرده و اجازه ندهیم فرصت ها از دست برود. نباید کم کاری و بی تدبیری خود را تقدیر اراده الهی بگذاریم. باید آنچه به خود مان ارتباط دارد را انجام دهیم. کار و وظیفه خود را باید به صورت جدی انجام دهیم. آنچه به ما مربوط است را کم نگذاریم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه مردم از روحانیت انتظار بیشتری دارند، گفت: امروز در محافل روحانی می شنویم انتقاد از گرانی ها بیشتر از همه به روحانیت منتقل می شود. بنابراین به قول آیت الله مهدوی کنی چرا به خاطر بی تدبیری دیگران ما انتقاد بشنویم. حداقل به خاطر عملکرد خود انتقاد بشنویم. معنی این است که روحانیت گوشه ای ننشسته و نظاره گر نباشد. روحانیت باید به صحنه آمده و در آگاهی دادن به مردم پیشرو باشند. در خلق حماسه سیاسی هم، روحانیت وظیفه دارد که همچون گذشته در صحنه باشد و تلاش کند یک مدیر ولایی، کارآمد، با کارنامه مدیریتی درخشان و ... در آینده اداره مدیریت اجرایی کشور را به دست بگیرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگر از سخنان خود به سوالات علما و طلاب حاضر در مسجد پاسخ گفت. پورمحمدی درباره هدفش از کاندیداتوری که محور سوال یکی از طلاب بود، گفت: آنچه در کشور می گذرد موجب نگرانی همه ما است. در صدر و راس آن مقام معظم رهبری، مراجع و همه است. هر کسی که بتواند در این مسیر باری را بردارد نباید شانه خالی کند.

واقع این است که شرایط اداره کشور در آینده بسیار سخت است. هر دولتی که تا امروز روی کار آمد تا سه سال ماه عسل و یک فضای رویایی داشت. امروز بعید می دانم دولت آینده یک ماه، ماه عسل داشته باشد. دولتی که می آیند در حقوق آخر ماه کارمندانش، گرانی و کنترل ارز و روابط بین الملل اش مسئله خواهد داشت. بنابراین شرایط سخت است. در این میدان اگر تکلیف شود باید آماده شود. بنده فکر می کنم تجربه زیادی دارا هستم. در استان های مختلف و در سطح های ملی، داخلی، خارجی، قضایی، اجرایی کار کرده ام و با مشکلات کشور آشنا هستم.

وی افزود: هیچ گاه هیچ مدیر دولتی نمی تواند رئیس سازمان بازرسی شود، اما من چون سابقه قضایی داشتم از دستگاه اجرایی و هنگامی که یک مدیر ارشد دولتی بودم به عنوان رئیس سازمان بازرسی انتخاب شدم و این برای من یک توفیق بود. چرا که با مسایل و مشکلات دستگاه اجرایی آشنا بودم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی ادامه داد: البته در ابتدا به خاطر فضای سنگینی که علیه بنده ایجاد شده بود مخالف رفتن به سازمان بازرسی داشتم ولی امروز امر مقام معظم رهبری برای رفتن به سازمان بازرسی را یک موهبت می دانم. امروز می دانم که چرا مدیران ارشد و روسای جمهوری موفق نیستند. بنده معتقدم نظام اداری ماشینی نیست که کشوررا به سلامت ببرد. هر کس که می خواهد رئیس جمهور آینده کشور شود باید نظام اداری را متحول کند. ما مدیران خوبی داریم ولی ماشین نظام اداری خوب نیست. طی چند سال اخیر در سازمان بازرسی روی چندین پرونده کار کرده ام و از مشکلات ریز و درشت دستگاه اجرایی باخبرم.

وی در خصوص همایش صد هزار نفری دولت و اینکه چرا کسی جلوی این بریز و بپاش ها را نمی گیرد، گفت: من از اواخر سال گذشته در مرخصی به سر می برم ولی دوستان ما در این خصوص یادداشتی تهیه کرده و به مدیران استانی و کشوری ارسال کرده و اعلام کردند که اگر بودجه دولتی برای این همایش ها صرف شود غیرقانونی است ولی این دولت متاسفانه گوش نمی کند. کاری هم نمی توان کرد. باید تلاش کرد آینده را ساخت.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در پاسخ به این سوال که آیا یارانه ها افزایش خواهند یافت، گفت: حتما برای اقشاری که نیاز دارند، طبقاتی که خدمت می کنند و درآمد مکفی ندارند باید یارانه ها را افزایش داد. اما بخشی از یارانه ها که نقدی هستند موجب اقزایش نقدینگی شده که انشاء الله اصلاح خواهند شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی در خصوص حقوق بشر گفت: حقوق بشر حقوقی است که یک انسان الهی داشته باشد و از نظر غربی ها حقوق یک انسان است. در این مسیر نقاط اشتراک و نقاط افتراق داریم که باید به نقاط اشتراک احترام گذاشته و رعایت کنیم. داستان حقوق بشر غرب علیه ما یک حربه برای کوبیدن ما است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی در خصوص اینکه برنامه های شما برای اداره کشور چیست، گفت: برنامه من کامل شده و در فضای مجازی منتشر شده است. تلاش می کنیم طی روزهای آینده نیز در دسترس همه قرار دهیم. من گسترده ترین حوزه مدیریت اجرایی کشور را اداره کردم و بین کاندیداهای الان فکر می کنم با توجه به سوابق من نمره مدیریتی قابل قبولی دریافت می کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا از اصلاح طلبان در کابینه استفاده می کنید، گفت: هیچ نیازی نیست که از اصلاح طلبان در کابینه و تیم اجرایی اصلی کشور استفاده شود. چرا که متخصصان اصولگرا کم نیستند. ولی از متخصصان و کارشناسانی که جهت گیری غیر ما دارند تلاش می شود استفاده شود و این خوب هم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی همچنین درباره برنامه اش برای طلبه ها و روحانیت که سوال یکی از حاضران بود، گفت: معتقدم روحانیت ما نه تنها موجب عزت نظام هستند، نه تنها موجب قوت ملت هستند، نه تنها موجب آرامش و سلامت اجتماعی هستند بلکه امروز روحانیت امنیت ملی کشور را تامین می کنند. باید به روحانیت کمک جدی کنیم. البته مقام معظم رهبری و مراجع به شدت حساس هستند که بودجه های دولتی کمتر به حوزه ها راه پیدا کند که باید رعایت شود. در این جهت در حدی که فضا محیا شود فکر می کنم کمک به روحانیت یعنی صد برابر کمک به کشور. یعنی هر ریال که برای روحانیت هزینه شود کشور صد ریال سود می برد.

انتهای پیام/
برچسب ها: پورمحمدی ، مسجد ، مروی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار