گپ افشاگرانه ورزشکاری که بالاخره از کوره در رفت

کوروش باقری شاید هزار تا حسن داشته باشد اما خیلی بد حرفش را می‌زند، زبان تندی دارد و نمی‌تواند جلوی خودش را بگیرد. در اردوهای تیم ملی با الفاظ بدی بچه‌ها را صدا می‌کرد و تحمل این موضوع خیلی برای ما سنگین بود.

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،وزنه برداری کشورمان که با موفقیت در مسابقات جهانی فرانسه و بعد از آن المپیک لندن به یک ثبات نسبی رسیده بود این روزها شاهد به اوج رسیدن آتش اختلافات وزنه برداران المپیکی با کوروش باقری سرمربی این تیم است.

دامنه اختلافات به آنجا رسیده است که کوروش باقری و بهداد سلیمی پرچم دار مخالفان باقری حتی نمی‌توانند در یک برنامه زنده تلویزیونی خود را کنترل کنند و حسابی از خجالت هم در می‌آیند و کار را به جایی می‌رسانند که مجری برنامه مجبور به خداحافظی زود هنگام می‌شود.

در این میان اما کیانوش رستمی مثل بهداد سلیمی شمشیرش را علیه باقری از رو بسته است و معتقد است که در جدال لفظی حق با وزنه برداران است نه سر مربی تیم ملی. گفت و گوی روزنامه حمایتبا این وزنه بردار را از دست ندهید:

جدال لفظی کوروش باقری با بهداد سلیمی در برنامه زنده تلویزیونی بازتاب‌های مختلفی داشت نظر تو با توجه به این که از نزدیک شاهد اتفاقات اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بودی، چیست؟ .

ای کاش این اتفاق نمی‌افتاد اما حالا که افتاده کاری نمی‌توان کرد.

در این میان حق را به چه کسی می‌دهید. سلیمی یا باقری؟

حق با بهداد است. نه اینکه با او دوست هستم این را می‌گویم. شاید اگر هر کس دیگری جای من بود حق را به باقری می‌داد تا حضورش را در تیم ملی تثبیت کند. اما هر چقدر با خودم کلنجار می‌روم نمی‌توانم چشمم را بر روی حقایق ببندم.

این حقایق چیست که باعث شده شما از کوره در بروید و علیه سر مربی تیم ملی موضع گیری کنید؟

کوروش باقری شاید هزار تا حسن داشته باشد اما خیلی بد حرفش را می‌زند، زبان تندی دارد و نمی‌تواند جلوی خودش را بگیرد. در اردوهای تیم ملی با الفاظ بدی بچه‌ها را صدا می‌کرد و تحمل این موضوع خیلی برای ما سنگین بود.

چرا همان موقع اعتراض نکردید؟

پیش از بازی‌های المپیک بود. نمی‌خواستیم با اعتراض جو تیم ملی را بر هم بزنیم. اگر اعتراض می‌کردیم و تیم ملی در المپیک نتیجه نمی‌گرفت تمام کاسه و‌کوزه‌ها سر ما شکسته می‌شد.

ولی بعد از المپیک هم اعتراضی از سوی کاروان وزنه‌برداری شنیده نمی‌شد و حتی تو، بهداد و دیگر وزنه‌برداران از باقری تعریف کردید؟

گفتم که باقری جدا از زبان تند محاسن زیادی هم دارد و گربه کوره بودیم اگر می‌خواستیم نامی از او نبریم. اما بعد از اینکه او گفت وزنه برداران المپیکی در خواب هستند به یک باره اختلافات گذشته نمایان شد و کار به جایی رسید که امروز می‌بینیم.



جالب است، به غیر از شما و سلیمی دیگر وزنه برداران المپیکی واکنشی نسبت به سر مربی تیم ملی نداشته‌اند؟

سجاد انوشیروانی صحبت کرد اما بعد تمام صحبت‌هایش را تکذیب کرد. سجاد انوشیروانی با ما در اردوها بود و بی حرمتی‌ها را دیده بود حالا نمی‌دانم بر‌اساس ترس یا شاید چاپلوسی حرفش را تکذیب کرده است. نواب نصیر شلاق هم دیروز به خودش آمد و بالاخره حرف زد.

یک بحث وجود دارد و آن این است که حسین توکلی وزنه بردار سابق تیم ملی برای مصاحبه علیه کوروش باقری به وزنه برداران خط داده است.

نه، دروغ است حرف خودمان است. حسین توکلی قهرمان المپیک است اما من 2 سال است که او را ندیده‌ام و در این 2 سال حتی یک بار هم تلفنی با او صحبت نکرده‌ام. کسانی که این حرف‌ها را مطرح می‌کنند به دنبال پاک کردن صورت مسأله هستند.

در این بین حسین رضازاده به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری از موضوع کوروش باقری حمایت کرده است و کار بهداد سلیمی و شما را حماقت دانسته است.

من کاری با حسین رضازاده ندارم و او را قبول دارم. روی صحبت من با کوروش باقری است که در اردوها و تمرینات پیش از آغاز المپیک حرف‌هایی را می‌زد که احترام و حرمت بچه‌ها «وزنه برداران» حفظ نمی‌شد و این موضوع به هیچ وجه برایم قابل هضم نبوده و نیست.

من چگونه می‌توانم مشاهده کنم که در کنار تمامی زحماتی که می‌کشم سرمربی تیم ملی به من بددهانی کند و دایما شاهد حرمت‌شکنی‌ها باشم. ما غیرت داریم و اگر قبل از المپیک حرفی نزدیم به خاطر این بود که تیم ملی در آستانه مسابقات مهمی مانند المپیک آسیب نبیند.

حسین رضا زاده معتقد است اگر سخت گیری‌های کوروش باقری نبود وزنه برداری نمی‌توانست در المپیک موفق باشد؟

سخت گیری با بددهنی و فحش دادن فرق دارد. مربی باید سخت گیر باشد. به خصوص وقتی که دارد تیمش را برای مسابقات مهمی مثل المپیک آماده می‌کند. اما مربی سخت گیر حق ندارد به ورزشکارش بی احترامی کند و حرفی بزند که شخصیتش زیر سؤال برود.

خود کوروش باقری هم گفته بود هر کاری کرده برای وزنه برداران بوده است. او حتی این را هم گفته وزنه‌برداران قبل از او هم در اردو بودند، پس چرا مدال نمی‌گرفتند؟

اگر همه کار را مربی می‌کند پس خود باقری می‌رفت روی سکو، وزنه می‌زد و مدال می‌گرفت. باقری حرفی زده که فقط حرف زده باشد.

تمامی مباحث درست، اما حرمت شاگرد و استادی نباید حفظ شود؟‌

صد در صد شاگرد باید حرمت استاد را حفظ کند ولی اگر مربی به شاگرد توهین و بی حرمتی کند دیگر اتفاقاتی رخ می‌دهد که تقصیر شاگرد نیست. قبل از این آقای باقری برای تیم ملی زحمت کشیدند و بر اساس آن مدال‌های خوبی را در المپیک گرفتیم اما این مدال‌ها در برابر بی حرمتی‌های او مهم نیست.

یعنی حفظ حرمت و احترام برایت بیش از مدال المپیک ارزش دارد؟

بله، خود آقای باقری در گذشته همواره تاکید می‌کرد ورزشکاران در وهله نخست احترام و شخصیت خود را حفظ کنند من بارها این حرف را از زبان او شنیده بودم و حتی سابقه داشته که ورزشکارانی را به دلیل بی انضباطی و بی ادبی از اردو بیرون انداخته‌اند، حالا هم خود سرمربی تیم ملی نسبت به ورزشکاران بی حرمتی کرده‌اند که باید به آن رسیدگی کرد.

با توجه به موضع تندی که شما علیه کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه برداری گرفته‌اید، آیا این احتمال وجود دارد که دیگر به تیم ملی دعوت نشوید؟

ما دوست داریم برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم تا آخرین قطره خون هم هستیم تا پرچم کشورمان را در میدان‌های بین‌المللی به اهتزاز دربیاوریم.

اما مردم بدانند ما شبانه روز به دور از خانواده از شهرستان آمده‌ایم در تهران تمرینات فشرده را پشت سرمی گذاریم و زجر می‌کشیم تا برایشان افتخارآفرینی کنیم اما این که یک نفر بیاید به ما بی‌حرمتی کند خیلی سخت است و نمی‌توان آن را هضم کرد. تمام سختی‌های تمرین، اردو و دوری خانواده یک طرف، می‌توان با آنها کنار آمد، این بی حرمتی‌ها، که دیگر قابل تحمل نیست، هم یک طرف.

 در حالی که ما فقط دوست داریم مردم را شاد کنیم، باز هم در المپیک‌های بعدی برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم هر روز هم تمرینات سخت‌ و با یک نظم خاص را اجرا می‌کنیم تا بهتر از قبل در میدان‌ها ظاهر شویم و فقط از مردم می‌خواهم پشت ما باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار