حاشیه برنامه سینمایی "هفت"؛

مازیار میری:"کیانوش عیاری" را دوست دارم

"کیانوش عیاری" را به دلیل خصلت تجربه گرایی دوست دارم و در کارهایم تجربه گرا هستم.

به گزارش خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران، برنامه سینمایی هفت شب گذشته با حضور "مازیار میری" (کارگردان) "جواد طوسی" (منتقد سینما) به نقد و بررسی فیلم سینمایی "حوض نقاشی" پرداختند.
"جواد طوسی" در ابتدا گفت: در بازی با دست های بازیگران، کشیدن بحران از جامعه شهری به حوزه خانواده، پررنگ بودن نقش زن کمی درشت نمایی و از قواعد اغراق استفاده شده است.
"مازیار میری" ادامه داد: زمانی که "منوچهر محمدی" از من برای کار دعوت کردند یک ایده ای داشتند که برای خود وی بسیار روشن بود و بعد آن ایده برای من هم شکل گرفت که یک عاشقانه ای را در جامعه روز بسازم و بعد شرایط آن افراد، ما را به سمتی برد که ارتباطمان با مخاطب نزدیکتر باشد.
وی تصریح کرد: در ملودرام سعی کردیم در اغراق غرق نشویم و این شرایط سخت را کم رنگ نشان دهیم تا مخاطب آن را پس نزند و علاقمند بودم داستان عاشقانه بر شرایط بازی آنها حاکم شود.
"طوسی" بیان کرد: چرا سهیل در یک بلوغ زودرس نسبت به عکس العمل ها و موقعیت های فردی که برای او دافعه ایجاد کرده، عکس العمل نشان نمی دهد.
"میری" عنوان کرد: در سناریو خیلی به این مسئله فکر کردیم وقتی پدری با نقص عضو داشته باشیم ولی تا زمانی که سهیل به بلوغ نرسیده باشد به آن مسئله نمی رسد و هنگامی که قصه را تعریف میکنیم که سهیل از پدر و مادر خود جلو افتاده هم اکنون متوجه درون خانه می شود.
وی تصریح کرد: در تحقیقات متوجه شرایط افراد دارای توانایی ذهنی شدیم و از نظر پزشکی این قابل اتفاق است که ژن های ثانویه می‌توانند بچه سالم به دنیا آورند.
"میری" در پاسخ به این نکته که مسیر فیلم سازی خود را مثل سعادت آباد، کتاب قانون و پاداش سکوت ادامه ندادید، اظهار داشت: من اصولا علاقمند به تجربه هستم و در کارنامه ام تجربه گرایی باشد برای همین "کیانوش عیاری" بدلیل این خصلت دوست دارم.
گفتنی است، برنامه سینمایی "هفت" با اجرای و سردبیری "محمود گبرلو" و تهیه کنندگی "علی قانع" هر هفته جمعه شب ها از شبکه سه سیما به روی آنتن می رود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار