هشدار برزیل در مورد دخالت خارجی در ونزوئلا

"آنتونیو پاتریوتا"، وزیر خارجه برزیل، در مورد هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، آمریکا و اتحادیه اروپا خواستار بازشماری آراء شده و اعلام کرده‌اند که پیروزی نیکولاس مادورو، در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسند. 

پاتریوتا خاطرنشان کرد: دوران مداخله در امور نیمکره غربی توسط ابرقدرت‌ها به پایان رسیده و من امیدوارم که این شرایط بازنگردد.

پاتریوتا در ادامه تاکید کرد: ما به نهادهای قانونی در ونزوئلا اطمینان داریم. مساله مهم برای جامعه ونزوئلا، آشتی‌جویی و مسالمت‌طلبی است، چرا که با وجود پیشرفت‌هایی که در سال‌های گذشته به وجود آمده است، چالش‌های بسیار زیادی هم وجود دارد.

در ۱۹ آوریل، "دیلما روسف"، رئیس جمهوری برزیل، به همراه دیگر سران منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله ایران و برخی از کشورهای عربی در مراسم تحلیف مادورو، در کاراکاس شرکت کرده بود. 

این مراسم در حالی برگزار شد که مخالفان دولت ونزوئلا خواستار بازشماری کامل آرا بودند. 

نیکولاس مادوروی سوسیالیست، با کسب ۵۰ درصد آراء در مقابل انریکه کاپریلس نامزد راست‌گرایان به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد. 

کاپریلس می‌گوید: نتایج این انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسد و ادعا می‌کند که بیش از ۳۰۰ هزار مورد رای باید بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد. 

شورای انتخابات ونزوئلا با بررسی بخش از ادعاهای مخالفان موافقت کرده است. 

از زمانی که مقامات انتخاباتی ونزوئلا، مادورو را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده‌اند، مخالفان چندین تظاهرات خشونت‌آمیز برگزار کرده‌اند که دست‌کم، هفت کشته و شصت مجروح بر جای گذاشته است. 

در هشتم مارس، سه روز پس از مرگ هوگو چاوز، رئیس جمهوری فقید ونزوئلا ، نیکولاس مادورو به عنوان رئیس جمهوری مکلف تعیین شد. چاوز در پنجم مارس، پس از دو سال مبارزه با سرطان، درگذشت. مادورو، متعهد شده است که سیاست‌های سوسیالیستی رهبران پیشین را ادامه دهد. 

برچسب ها: برزیل ، ونروئلا ، هشدار ، دخالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار