جعفرزاده در نطق ميان دستور:

ارائه آمارهاي غلط چشم انداز اقتصادي کشور را با عدم شفافيت همراه مي‌کند

عضو کميسيون برنامه،‌بودجه و محاسبات با اشاره به آمارهاي غلط دولت در خصوص نرخ تورم و بيکاري گفت: اين موضوع چشم انداز اقتصادي کشور را با عدم شفافيت همراه مي‌کند و آسيب‌هاي بسياري در کشور به وجود خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود با گرامیداشت سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: نکته ای که تمایل به تأکید آن دارم این است که بعد از نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری انتظار می رود که مسئولین در هر سه قوه نسبت به تحقق عملی این شعارها که مستلزم یک برنامه ریزی منظم و مدون است از اقدام کنند و از اقدامات نمایشی که قطعا موجبات تحقق عملی شعارها را فراهم نمی کند پرهیز کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: در رابطه با کاندیداهای متعدد و فراوان ریاست جمهوری اول باید خداوند باری تعالی را شاکر باشیم که در کشوری زندگی می کنیم که خدا را شکر قحط الرجال نیست اما عنایت فرمایید فرمایش حضرت آقا غریب به مضمون در رابطه با تعیین شاخص ریاست جمهوری بحث توانمندی آنهاست، اداره قوه مجریه انصافا کار بسیار مشکلی است و افراد کاندیدا باید افراد با علم و حلمی باشند، مشکلات فراوانی بر زمین مانده از جمله نرخ بالای تورم، نرخ بالای بیکاری، حجم بالای نقدینگی و مصوبات عمل نشده انبوه سفرها لذا تقاضا دارم کاندیداها برنامه ارائه کنند و به مردم بگویند برای حل مشکلات جدی چه اقداماتی را می خواهند انجام دهند، با کدام تیم و کدام برنامه و با چه سازوکاری می خواهند راه خدمت به نظام و کشور را طی کنند چراکه صرف اعلام نامزدی مشکلی هم حل نمی‌شود.

جعفرزاده ادامه داد: تحقق حماسه سیاسی در گروه حضور فعال و با شکوه مردم در انتخابات دهه سوم خرداد ماه سال جاری است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه اظهار داشت: در حوزه اشتغال دولتی که مدعی ایجاد دو ونیم میلیون شغل در جاری بوده حالا توسط معاون اول رئیس جمهور اعلام می کند که توان اشتغال 200 هزار نفر درسال وجود ندارد.

گرچه ما معتقدیم با نحوه عملکرد این دولت همین 200 هزار نفر هم در سال جاری تحقق پیدا نکرده و آمارها خیلی کمتر از این حرفها و اعداد است ولی معتقدم  در صورت وجود یک دولت مبتنی بر برنامه توان اشتغال زایی بسیار بالایی در کشور وجود داشته و دارد.

وي در ادامه افزود: تغيير سال پايه از 81 به 90 در سال پاياني دولت براي انحراف آمارها و لاپوشاني نقص‌ها و همکاري‌هاي دولت شده که موجبات دستکاري در نرخ تورم و بيکاري مي‌شود، به زبان ديگر بانک مرکزي با اين تغيير نابه هنگام دستمايه‌اي براي دولت فراهم کرده که به نوعي وضعيت نابه سامان اقتصاد کشور را مخفي جلوه دهد و راه انتقاد کارشناسانه را مسدود کند.

عبدالله‌زاده تصريح کرد: زماني که چشم اندازهاي اقتصادي کشور با عدم شفافيت همراه شود آسيب‌هاي بسياري در کشور به وجود مي‌ايد که اين آسيب‌ها متوجه مردم مي‌شود و از سوي ديگر فضاي بي‌اعتمادي بيشتري در کشور به وجود مي‌آورد که دليل آن نيز اين است که آمارها با زندگي واقعي آن‌ها هيچ سنخيتي ندارد لذا خوب است که دولت در روزهاي پاياني کار خود به جاي دستکاري آمارها به فکر آرام کردن فضاي اقتصادي کشور باشد تا از اين راه حداقل کمي گراني‌ها مرتفع شود.

وي در ادامه به وضعيت اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت: گر چه وضعيت بيکاري متاثر از تحريم‌ها و سومديريت حاکم برکشور است ولي آن چه که موجبات رنجش جوانان سالم و پويا را فراهم مي‌کند تبعيض و بي‌عدالتي در جذب نيروهاست.

عبدالله زاده تصريح کرد: به عنوان مثال در استان گيلان در طول دو سه سال گذشته فرزندان مديران استاني،‌فرماندهان نظامي و انتظامي و خصوصا فرزندان برخي از فرمانداران بدون هيچ ضابطه مشغول به کارند و در قالب طرح مهرآفرين فرزندان مسئولين در حال جذب اين افراد هستند و اين در حالي است که بنده در حوزه انتخابيه‌ام نمي‌توانم پاسخگوي سوال جوانان باهوش و داراي مدارک عاليه باشم مبني براينکه چه طور فرزند دختر فرماندار و ايل و تبار مسئولان و مديران کل بدون هيچ گونه ضابطه‌اي مشغول به کار شده‌اند اما جوان ولايت‌مدار،‌مذهبي و توانمند بي‌کار در گوشه خانه نشسته و دچار افسردگي شده است.

اين نماينده مجلس ادامه داد: اميدوارم دولت با شعار گوش خراش عدالت محور به اين تخلفات عديده رسيدگي و نتيجه را به مردم اعلام کند.

عبدالله‌زاده در ادامه به مشکلات بخش کشاورزي اشاره کرد و گفت: طرح جامع مديريت پايدار کشاورزي که مي‌بايست زير ساخت‌ها و ظرفيت‌ها را براي خودکفايي محصولات کشاورزي فراهم کند به کجا رسيد؟ اين طرح مي‌توانست بسياري از مشکلات کشاورزي را حل کند اما متاسفانه غفلت‌هاي زيادي در مورد آن رخ داده است.

وي با بيان اين که خودکفايي برنج شعار وزراي متعدد کشاورزي بوده گفت: از جمله الزامات اين طرح تجهيز و يکپارچه سازي اراضي، طرح تامين منابع آبي و اصلاح آب‌بندها و اصلاح الگوي کشت، طرح توسعه مکانيزاسيون کشاورزي و پرهيز از روش کشت سنتي بوده که همه اين‌ها هيچ رشد قابل توجهي نداشته در کمال تاسف اصلا پيشرفتي در اصلاح ساختار تکنولوژي کارخانجات برنج کوبي سنتي و تبديل آن‌ها به مدرن و صنعتي نداشتيم که اين خود يکي از عوامل شکست دانه برنج و کاهش کيفي آن‌ بوده است.

عضو کميسيون برنامه،‌بودجه در خاتمه خاطر نشان کرد: از کميسيون تلفيق انتظار دارم اعتبارات پروژه راه آهن، آزادراه قزوين- رشت، تونل بزرگ آزادراه، سدهاي نيمه کاره با متوسط 20 سال طول عمر پروژه‌ها را در بودجه لحاظ کند و دولت بعدي را مکلف به تامين و پرداخت آن کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نطق ، مجلس ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار