15 هزار عطاری بدون پروانه در سراسر کشور فعالیت می کنند

دبیر انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی گفت: برای ساماندهی عطاری های غیر مجاز مذاکراتی با دانشگاه جامع علمی کاربردی به منظور اخذ مجوزهای لازم در این حرفه انجام داده ایم.

دکتر جعفری میرفخرایی دبیر انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی با اشاره به اینکه هم اکنون 4700 عطاری پروانه دار در 14 استان مشغول فعالیت هستند به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای ساماندهی عطاری های غیر مجاز مذاکراتی با دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام دادیم تا کسانی که با مدرک تحصیلی دیپلم در این حرفه مشغول فعالیت هستند با اخذ واحد درسی و گذراندن دوره های تخصصی مربوطه مجوز لازم را برای فعالیت در این حرفه دریافت کنند.

وی اظهار داشت: همچنین مذاکراتی صورت گرفته تا به فارغ التحصیل گیاهان دارویی مجوز تاسیس داروخانه گیاهی داده شود و به این ترتیب عطاری ها حذف و گیاهان دارویی به شیوه های مطلوب و صحیح بین مردم و نیازمندان توزیع شود.

دبیر انجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی در خصوص سهم کشور در مصرف داروهای گیاهی خاطر نشان ساخت: سهم مصرف داروهای گیاهی را از 3/0 درصد به 3 تا 5 درصد رساندیم و 76 کارخانه تولید دارو داریم که از این تعداد 43 کارخانه صرفا داروهای گیاهی را تولید می کنند و مابقی نیز به تولید داروهای شیمیایی و گیاهی می پردازند./ع2

برچسب ها: گیاه ، عطاری ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار