شهرکرد/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد:

نماز شکر، نماز رشد و نماز اُنس

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی؛ نماینده مقام معظم رهبری و رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در جمع باشکوه فرهنگیان و معلمان بسیجی در شهرکرد، مقام شامخ معلم را گرامیداشت و پیرامون انواع نماز، راه های رسیدن به قرب الهی و رسالت معلمی به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حجت الاسلام محسن قرائتی، در همایش فرهنگیان و معلمان بسیجی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، که در آستانه برگزاری همایش ملی نقش نماز در دفاع مقدس ، در تالار فرهنگ شهرکرد برگزار شد، گفت: سه نوع نماز داریم که نماز شکر، نماز رشد و نماز اُنس می باشد.

نماینده مقام معظم رهبری و رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: معلمان بایستی، نعمات الهی را برای دانش آموزان و والدین برای فرزندان بشمرند زیرا بار نعمات الهی بسیار سنگین است و جزء افراد خاشع نمی توانند این سنگینی را تحمل کنند.

وی گفت: خشوع، یعنی نرمی و نماز شکر همین است، یعنی در برابر خالق خاشع شویم.

استاد و مفسر قرآن ، دومین نماز را نماز رشد خواند که باعث کمال انسان می شود و اظهار داشت: هیچ کمالی نیست که در نماز نباشد.

حجت الاسلام قرائتی افزود: عدالت، نظم، خورشید، ماه، ستارگان، آب، خاک، شهید، انتخابات، آزادی، تغذیه، کمک به فقرا، ورزش، علوم پزشکی، توحید، انبیاء، ارزش ها و اطاعت و مردمی بودن، حضور در صحنه و معاد همه در نماز وجود دارند.

وی اظهار داشت: 27 آیه درباره انفاق و نماز به صورت توأمان در قرآن کریم آمده و متقین به قرار گرفتن در صفوف اول نماز جماعت توصیه شده اندو 46 مطلب حقوقی در نماز وجود دارد که حق همسایه و حق والدین و همسر بر یکدیگر از آن جمله اند.

نماینده مقام معظم رهبری و رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آماری که از 4 دادگستری استان های مختلف گرفته اند یادآور شد: بیشترین آمار زندانی ها مربوط به افرادی بود که نماز را ترک کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: خدا به تشکر و نماز ما نیاز ندارد و اگر همه مردم دنیا کافر شوند از خدای خداوند چیزی کم نمی شود.

استاد و مفسر قرآن افزود: نماز اُنس سومین نوع نماز است که باعث ارتباط و انس انسان با خداوند می شود.

وی شعارهای انقلابی را نیز در نماز مستتر دانست و ادامه داد: همین شعار " آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" هم در نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: هرچه ایمان به خدا بیشتر باشد، آمریکا بیشتر در نزدمان کوچک تر می شود و اطمینان قلبی حضرت امام خمینی (ره) هم که در پاسخ خبرنگار پیرامون احساس خود از برگشت به ایران فرمود" هیچ"!! برگرفته از ایمان است.

حجت الاسلام قرائتی، خطاب به معلمان و فرهنگیان حاضر در همایش گفت: اقرأ ها باید به سجده ختم شود و اگر چنین نشود سودی ندارد. اول "یزکیهم"، بعد "یعلمهم" در قرآن آمده است.

این استاد قرآن، رفع شبهات از ذهن دانش آموزان را وظیفه معلمان دانست و گفت: شبهات مانند تیغ هایی هستند که در پای انسان می رود و بایستی خارج شوند.

حجت الاسلام قرائتی در بخش دیگر سخنان خود راجع به انتخابات مهم یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خردادماه سالجاری گفت: انتخابات راه حل است و مواظبت بر حفظ آبروی دیگران مهم، زیرا آبروی مؤمن از حرمت کعبه که خانه خداست بیشتر است.

وی افزود: گول گریه، قسم، سوگند، مسجد و ایمان را نخورید، زیرا برادران یوسف بعد از به چاه انداختن وی گریه کردند، منافقین مسجد ضرار ساختند و ایمان بعضی افراد نیز ممکن است فصلی باشد.

نماینده مقام معظم رهبری و رئیس ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: حرف ولی فقیه برای ما حجت است و هیچ ملاک و معیاری جز رضای خدا، نباید در انتخابات باشد.

وی در پایان از حاضران خواست، رئیس جمهوری را انتخاب کنند که نقاط قوت رؤسای جمهور قبلی را داشته و نقاط ضعف آنها را نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی؛ نماینده مقام معظم رهبری و رئیس ستاد اقامه نماز کشور، بمنظور شرکت در همایش ملی « نقش نماز در دفاع مقدس » به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

همایش ملی « نقش نماز در دفاع مقدس »، امروز سه شنبه 10 اردیبهشت ماه 92، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می شود. /س

برچسب ها: نماز ، شکر ، انس ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.