معاون دادگستری آذربایجان غربی:

افزایش اطلاعات مردم در مورد جرایم رایانه‌ای، موجب کاهش آسیب‌ها می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی گفت: افزایش اطلاعات عمومی مردم در رابطه با جرایم رایانه‌ای، موجب کاهش آسیب‌ها می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  پرویز علیزاده در جلسه کارگروه مبارزه با آسیب‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: فضای اینترنتی علاوه بر محیط مناسب و انبوه اطلاعاتی که در دسترس کاربران قرار می‌دهد، فضای تهدیدات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است که اگر کنترل نشود تبعات منفی نامناسبی دارد.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 7 هزار سی دی آموزشی آشنایی با جرایم رایانه‌ای در سطح مدارس و دانشگاه‌های استان توزیع شد.

علیزاده با اشاره به این‌که «60 تا 70 درصد جرایم رایانه‌ای فقط در شهر ارومیه اتفاق می‌افتد» اظهار کرد: با توجه به اینکه متولی خاصی در این زمینه در شهرستان‌ها وجود ندارد به همین دلیل، تمرکز اصلی در سطح شهر ارومیه گذارده شده است.

علیزاده تعداد کافی‌نت‌های مجهز به دوربین مداربسته را 22 اعلام کرد و گفت: از این تعداد فقط 6 واحد آن تایید شده‌اند. چون سایر کافی‌نت‌ها به جای دوربین مدار بسته از وب کم که کیفیت پایینی دارد استفاده می‌کنند و این در حالیست که قانون مشخصی برای پلمپ کافی نت‌هایی که فاقد دوربین هستند وضع نشده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی، اظهار کرد: از 57 کافی نتی که در سطح شهر ارومیه فعال هستند، 15 کافی‌نت فاقد مجوز هستند که باید پروانه خود را تمدید کنند.

وی در ادامه به مشکلات اینترنتی در زمینه برداشت و سرقت از حساب‌ها، اشاره و تصریح کرد: باید در زمینه حل این مشکل با بانک‌های استان همکاری لازم را داشته باشیم و زبان انگلیسی را در این زمینه حذف کنیم، زیرا اکثر افراد با این زبان آشنایی ندارند و برای همین رمز دوم کارت بانکی خود را فعال کرده و در اینترنت وارد می‌کنند و مشکلاتی را برای خود به وجود می‌آورند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی، در ادامه بر لزوم سازماندهی فروشگاه‌های اینترنتی اشاره کرد و گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت استان باید بر خرید و فروش قاچاق و غیراخلاقی بعضی کالاها نظارت کافی را داشته باشد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: رایانه ، جرایم ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.