تظاهرات ضد رياضتي کارگران انگليس

شمار زيادي از کارگران انگليسي همزمان با روز جهاني کارگر برضد سياستهاي رياضت اقتصادي دولت اين کشور در لندن تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  حاضران در اين تظاهرات که در خيابانهاي مرکزي شهر لندن برگزار شد با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار اعتراض خود را به نسبت به سياستهاي رياضت اقتصادي دولت انگليس نشان دادند.
پل نوواک يکي از تظاهرکنندگان گفت: ما در روز جهاني کارگر جنبش کارگران در جهان براي رسيدن به حقوقشان جشن مي گيريم. آنچه که چند روز پيش در بنگلادش روي داد يک فاجعه بود. اين يک حادثه طبيعي نبود بلکه نتيجه مستقيم بي رحمي سيستم سرمايه داري است که منفعت خود را بر ايمني کارگران مقدم مي داند. ما با آسيب ديدگان و کارگران  اين حادثه ابراز همدردي مي کنيم. ما بايد با ايجاد يک اتحاديه جهاني قدرتمند از اين فجايع  در آينده جلوگيري کنيم.
 مگان دابني يکي ديگر از افراد حاضر در اين تظاهرات گفت: هر فردي که شغلي کم درآمد دارد به خوبي اين موضوع را درک مي کند که آثار پرداخت حقوق کم و بيکاري بعد از آن برخانواده ها چه خواهد بود. ما درباره دهها هزار نفر از مردمي صحبت مي کنيم که براي رفع گرسنگي خود به مراکز دريافت غذا در هفتمين کشور ثروتمند جهان مراجعه مي کنند و روز به روز بر اين تعداد افزوده مي شود و اين در حاليست که پول هاي هنگفتي در دستان طبقه ثروتمند وجود دارد.
سارا فرايس يکي ديگر از حاضران گفت: من به عنوان يکي از کارکنان بخش بهداشت در ماه ژانويه از کار اخراج شدم و از آن زمان تاکنون در تمامي تظاهراتها شرکت کرده ام. به نظر من مهم است که کارگران با هم اتحاد داشته باشند.
توني اورايلي يکي ديگر از افراد حاضر در اين تظاهرات گفت : به عنوان يک مستمري بگير هم اکنون احساس درماندگي مي کنم. شرايط زندگي سخت شده  است و من پول کافي براي گذران زندگي خود و توانايي کار کردن ندارم.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار