مروری بر مهمترین اخبار "سیاسی" پنج شنبه

مهم ترین عناوین خبری گروه "سياسي" که در روز پنج شنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: روایت وزیر اطلاعات از نقش هاشمی رفسنجانی و خاتمی درفتنه سال 88،تقاضاي تحقيق و تفحص از عملكرد شركت ملي مس ايران در كميسيون صنايع و معادن بررسي مي شود و...است

مهمترین عناوین خبری گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

روایت وزیر اطلاعات از نقش هاشمی رفسنجانی و خاتمی درفتنه سال 88


https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/2/12/1062877_348.jpg
 وزير اطلاعات گفت:کسی که خود را پیشگوی حوادث 88 عنوان می کند و می گوید "من گفتم، من بیانیه دادم" در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.


ما به حقوق بشر وارداتي نيازي نداريم
رئيس دستگاه قضا گفت:ما به حقوق بشر وارداتي نيازي نداريم و بايد براساس جامعه اسلامي تمدن اسلامي مبتني بر حقوق ذاتي انسان به وجود آوريم.


وزارت امور خارجه فعال شدن دبيرخانه "جنبش غير متعهدها" را پيگيري کند

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با انتقاد از عملکر دبيرخانه "جنبش غير متعهدها"، گفت: امیدواریم وزیر امور خارجه هرچه سریعتر اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد چرا که جزء مسئوليت‌هاي وزارت امور خارجه است.


وزرای کشور و خارجه هفته‌آینده به کمیسیون امنیت ملی می‌‌روند
 اعضاي كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس،در هفته آينده ميزبان وزراي كشور و خارجه به منظور پاسخگويي به سوالات جمعي از نمايندگان خواهند بود.


تقاضاي تحقيق و تفحص از عملكرد شركت ملي مس ايران در كميسيون صنايع و معادن بررسي مي شود

 اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس در هفته آتي ، بررسي ضرورت انجام تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از سال ۱۳۸۴ تاکنون و ضرورت انجام تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی مس ایران را در دستوركار خود خواهند داشت.


بررسی تقاضاي تحقیق و تفحص از معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور
اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، در جلسات خود در هفته آتي به بررسي تقاضاي تحقیق و تفحص از معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور مي‌پردازند.


بررسي تقاضای تحقیق و تفحص از جمعیت هلال احمر در كميسيون بهداشت و درمان

 اعضاي كميسيون بهداشت و درمان مجلس،در هفته آتي تقاضاي تحقيق و تفحص از جمعيت هلال احمر را بررسي خواهند كرد.


چرا دول کوچک عربی اصرار بر تغییرنام خلیج فارس دارند؟!
 پدر علم حقوق ایران گفت: ، بازی با الفاظ و خدشه‌دار کردن احساسات یک کشور و ملت به جز برهم زدن روابط سیاسی بین کشورها سود دیگری ندارد و خلیج فارس همواره خلیج فارس خواهد بود.


تقاضاي تحقیق و تفحص در خصوص تهیه،توزيع و ذخيره‌سازي کالاهای اساسی مردم
 هفته آينده، اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس ضمن بررسي طرح تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر، بررسی تقاضاي تحقیق و تفحص در خصوص تهیه،توزيع و ذخيره‌سازي کالاهای اساسی مردم را در دستوركار خود خواهند داشت.


سهم ويژه‌اي را براي زنان در عرصه مديريتي ايجاد خواهم کرد
 نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در راستاي تحقق مطالبات زنان در دولت تدبير و اميد سهم ويژه‌اي را براي زنان قائل خواهم شد.


منوچهر متکي به نمايشگاه کتاب مي‌رود

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/2/12/1063108_914.jpg
منوچهر متکي نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ظهر امروز به منظور ديدرا با اصحاب قلم به نمايشگاه کتاب مي‌رود.


رزمايش ولايت 92 اجرايي مي‌شود

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت:نيروي دريايي رزمايش‌هاي متعددي را در دستور کار دارد که بزرگترين آن رزمايش ولايت 92 است.


بررسی تاریخی و حقوقی "خلیج فارس" ابزاری مناسب برای دفاع از منافع ملی است

 عضو هیات مدیره کانون وکلای منطقه فارس گفت: استماع نظرات پخته حقوقی و قضایی بین‌المللی، از ناحیه کانون و جامعه وکالت، تاثیرات منطقی خویش را در جامعه بین‌المللی به جا خواهدگذاشت و در نتیجه در زمان مناسب، بازخورد آن را، که احترام به رعایت حقوق مردم ایران است خواهیم دید.


رقم پيشنهادي کميسيون تلفيق درباره هدفمندي يارانه‌ها بررسي مي شود
معاون پارلماني رئيس‌جمهور در مجلس گفت:رقم پيشنهادي دولت در خصوص مقدار يارانه‌ها مورد قبول کميسيون تلفيق قرار نگرفته و قرار است رقم پيشنهادي کميسيون تلفيق در صحن علني بررسي شود.


وزارت امور خارجه فعال شدن دبيرخانه "جنبش غير متعهدها" را پيگيري کند
 رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با انتقاد از عملکر دبيرخانه "جنبش غير متعهدها"، گفت: امیدواریم وزیر امور خارجه هرچه سریعتر اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد چرا که جزء مسئوليت‌هاي وزارت امور خارجه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار