مرکز آمار آلمان؛

بي‌تاثيري تحريم‌هاي غرب/افزايش صادرت گندم آلمان به يران

کشور آلمان باوجود اعمال تحريم‌هاي يکجانبه غرب عليه ايران، ميزان صادرات گندم خود به اين کشور را افزايش داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از تهران تايمز؛ براساس گزارش مرکز آمار آلمان، ميزان صادرات گندم آلمان به ايران همچنان در سطح بالايي قرار دارد و تحريم‌هاي يکجانبه غرب عليه اين کشور نتوانسته اين تجارت را تحت تاثير قرار دهد؛ به‌طوريکه کشور آلمان در ماه فوريه 119.653 تن گندم به ايران صادر کرده است.

براساس اين گزارش ميزان گندم صادراتي آلمان به ايران از تاريخ جولاي 2012 تا فوريه 2013 درمجموع به 1.024 ميليون تن رسيده است.

يک تاجر آلماني دراين باره گفت: ايران در اين فصل اصلي‌ترين مشتري گندم آلمان مي‌باشد به‌گونه‌اي که از ماه جولاي تا کنون در مجموع 1.9 ميليون تن گندم خريداري کرده که به نظر مي‌رسد تحريم‌هاي غرب نتوانسته تاثير چنداني بر اين معامله داشته باشد.

اين نکته را بايد در نظر گرفت که اگرچه تحريم‌هاي غرب، تجارت مواد غذايي با ايران را چندان در دستور کار قرار نداده اما به هر حال سيستم بانکي اين کشور، تحريم شرکت‌هاي خارجي مبني بر معامله با ايران و برخي موارد ديگر اين واردات و صادرات را تحت تاثير قرار مي‌دهد، اما با اين حال مبادلات ايران با برخي کشورها مانند آلمان هنوز به قوت خود باقي است.

لازم به ذکر است که آلمان تنها فروشنده گندم به ايران نيست بلکه استراليا نيز از ديگر کشورهاي صادرکننده است.      

برچسب ها: آلمان ، ایران ، گندم ، صادر ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار