فارس/بزودی

ساخت راکتور آب سبک استان فارس

استاندار فارس از ساخت راکتور آب سبک استان فارس در آینده نزدیک خبرداد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، صادق‌عابدین در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی فارس با بیان اینکه این استان تامین کننده بخش قابل توجهی از گندم و نان کشور است، افزود: بر اساس شرایط مختلفی که در آب و هوا ایجاد می‌شود و همچنین تغییر شرایط کشاورزان، باید همواره تحقیقات در زمینه کشاورزی، فعال باشد و با ارائه دستاوردهای نوین علمی، باعث پایداری در تولید محصولات کشاورزی شود.

استاندار استان فارس با اشاره به این که باید با استفاده از روش‌های جدید و کاهش هزینه‌هایی مانند مصرف آب و سموم کشاورزی، بهره‌وری کشاورزان افزایش یابد، گفت: راکتور آب سبک استان فارس به زودی احداث می‌شود و از تحقیقات بخش کشاورزی پشتیبانی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه راکتور هسته‌ای فارس باعث سرعت گرفتن تحقیقات در زمینه کشاورزی این استان می‌شود، افزود: برای احداث راکتور آب سبک فارس، توافقات لازم با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی صورت گرفته و محل احداث آن در حاشیه شهر زرقان مشخص شده است و امیدواریم در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود.

صادق‌عابدین با بیان اینکه مرکز تحقیقات کشاورزی استان نیازهای بخش وسیعی از کشور در زمینه ارقام جدید قابل کشت را تامین می‌کند، افزود: حدود 20 رقم جدید قابل کشت به زودی در استان فارس برای استفاده کشاورزان کشور معرفی می‌شود./س

برچسب ها: راکتور ، آب سبک ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.