بيست و يكمين همايش سالانه بین المللی مهندسی مکانیک برگزار مي شود؛

نمايش آخرين دستاوردهاي كشور در سه حوزه مهم

مديرعامل شركت مديريت پروژه هاي نيروگاهي ايران (مپنا ) از برگزاري بيست و يكمين همايش سالانه بین المللی مهندسی مکانیک و نمايش آخرين دستاوردهاي كشور در سه حوزه برق ، نفت و گاز و حمل و نقل خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ عباس علي آبادي مديرعامل شركت مپنا در نشست خود گفت :انجمن مكانيك يكي از توانمندترين تشكل هاي علمي كشور در حوزه مديريت دانش در بخش مهندسي مكانيك محسوب مي شود و اين همايش فرصت بسيار خوبي فراهم كرده تا جامعه دانشگاهي به جامعه صنعتي نزديك شود .

وي افزود : نمايشگاهي  در کنار اين همايش برپا مي شود  که آخرین دستاوردهای کشور را در بخش مهندسی مکانیک كه  مرتبط با صنعت نفت، گاز، ریلی و برق  است ، معرفی می‌کند.
علي آبادي به برگزاري مسابقه اي علمي در بيست و يكمين همايش سالانه  بین المللی مهندسی مکانیک اشاره كرد و گفت :  برای نخستین بار جایزه‌ای از سوي مپنا برای پژوهشگران در نظر گرفته که محدودیت ارزشی نداردو این جایزه متناسب با نمره داوران  در نظر گرفته خواهد شد.
وي با برشمردن  موضوعات مسابقه در اين همايش افزود : تامين آب شيرين به روش مكانيكي ، ذخيره سازي انرژي به روش مكانيكي در مقياس بزرگ ، تامين روشنايي در طول روز به روش مكانيكي ، تامين روشنايي در طول شب به روش مكانيكي ، روش هاي طراحي ساختمان با رويكرد كاهش نياز به انر‍ژي به منظور گرمايش و سرمايش و همچنين تامين انرژي الكتريكي در مقياس كوچك از موضوعات مطرح شده براي اين مسابقه است .
وي تصريح كرد : ‌علاوه بر این فعالیت‌ها نشریه بین المللی پژوهش در حوزه‌های مرتبط با نیروگاه های فسیلی، انرژی زمین گرمایی، انرژی خورشیدی وانرژی‌های تجدیدپذیر مقاله می‌پذیرد.

وی با تاکید بر این‌که صنایعی که با دانشگاه‌ها همکاری نمی‌کنند هنوز بسیار با مرزهای دانایی فاصله دارند گفت:  صنایعی که پیشتاز هستند و در عرصه بین المللی رقابت می کنند راهی جز همكاري با دانشگاه ها ندارند .

علي آبادي تصريح كرد : مپنا يك بنگاه ملی است که در حساس‌ترین زمینه‌ها فعالیت می کندو از آنجايي كه كشور هاي ديگر دانش فني را به ما نمي دهند لازم است كه با دانشگاه ها ارتباط داشته باشيم .

علي آبادي  برگزاری همایش در کشور ما  نسبت به کشورهای پیشرفته 0.1 دانست و گفت : اين در حالي است كه از نظر کمی و کیفی با كشورهاي بزرگ  بسیار فاصله داریم.

وی افزود: قراردادهایی که با دانشگاه داریم ارقام بسیار بزرگی دارند  به عنوان مثال قیمت مواد اولیه پره توربین کیلویی 40 دلار است اما قیمت پره کیلویی هزار دلار تمام مي شود.

وي خاطرنشان كرد :در بیست و یکمین همایش بین المللی مهندسی مکانیک بیش از 2000 مقاله به دست ما رسید که پس از سه بار بررسی توسط سه داور 900 مقاله پذیرفته شدند.

شايان ذكر است بيست و يكمين همايش سالانه  بین المللی مهندسی مکانیک 17 تا 19 ارديبهشت در دانشگاه خواجه نصير برگزار مي شود./عب




برچسب ها: نمایشگاه ، همایش ، نیرو ، مپنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار