رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ اعلام کرد:

فروشنده طلا و سکه هاي تقلبي گرفتار قانون شد

سرهنگ محرابي،با اشاره به دستگيري يک فروشنده طلا، جواهرات و سکه هاي تقلبي در شهر تهران، به شهروندان هشدار داد که براي خريد طلا، جواهر و سکه به فروشگاه هاي معتبر مراجعه کنند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران،  سرهنگ عليرضا محرابي، رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ، صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني پليس، ضمن اشاره به دستگيري يک فروشنده طلا، جواهرات و سکه هاي تقلبي در شهر تهران، به شهروندان هشدار داد که براي خريد طلا، جواهر و سکه به فروشگاه هاي معتبر مراجعه کنند.
 
اين مقام انتظامي در خصوص نحوه شناسايي و دستگيري متهم اين پرونده گفت:" از مدتي پيش تعدادي از شهروندان تهراني که براي خريد طلا، جواهرات و سکه به يکي از بازارهاي محدوده جنوب تهران مراجعه کرده و اقدام به خريد از يک دستفروش که طلاها، جواهرات و سکه هاي خود را به کنار خيابان به فروش مي رساند خريد مي کردند، متوجه شدند که اين سکه ها و جواهرات تقلبي است و براي همين به ماموران کلانتري محل مذکور اطلاع دادند.
 
وي افزود:" ماموران کلانتري تحقيقات خود را آغاز کرده و نتيجه تحقيقات در اين خصوص به دادسرا تهران ارجاع شد که با توجه به حساسيت موضوع، ادامه تحقيقات بر روي پرونده به ماموران پايگاه هفتم پليس امنيت عمومي تهران بزرگ ارجاع شد.
 
سرهنگ محرابي بيان داشت:" متعاقب آن تعدادي از کسبه صنف طلا و جواهر فروشي نيز به ماموران اين يگان که در محدوده مذکور تحقيقات خود را آغاز کرده بودند مراجعه کرده و اعلام داشتند، فردي در اين محدوده به صورت پنهاني پرسه زده و هر از گاهي به تعدادي از شهروندان طلا، سکه و جواهرات تقلبي مي فروشد و پس از فروش از محل دور مي شود و پس از مدتي دوباره به اين محل مراجعه کرده و اقدام به فروش و توزيع طلا، جواهرات و سکه هاي تقلبي مي کند که به اين ترتيب تيمي از ماموران با راهنمايي شاکيان محل هاي تردد و پاتوق اين فرد را تحت نظر قرار دادند.
 
رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ افزود:" اين تحقيقات ادامه داشت تا اينکه ماموران با راهنمايي يکي از شاکيان موفق شدند اين فرد را در همان محدوده و در هنگام فروش چند سکه تقلبي به يکي از شهروندان مشاهده و براي دستگيري وي  اقدام کنند.
 
وي عنوان داشت:" زماني که ماموران به محل کسب اين فرد رسيدند، وي در حال فروش سکه هاي تقلبي به يکي از شهروندان بود که با حضور ماموران، سعي داشت سکه هاي تقلبي را پنهان کرده و چند قطعه طلا را به مشتري عرضه کند که با هوشياري ماموران اين اقدام ناکام مانده و کارشناسان پليس امنيت عمومي تهران بزرگ سکه هاي تقلبي را که 11 عدد بوده و 5 عدد ديگر نيز به يکي از مشتريان فروخته شده بود، کشف و ضبط کردند.
 
سرهنگ محرابي، تصريح کرد:" متهم به پايگاه هفتم پليس امنيت عمومي تهران بزرگ منتقل شده و در بازجويي هاي انجام شده ضمن معرفي خود به نام "ابوالفضل" اقرار کرد که با تهيه طلا، جواهرات و سکه هاي تقلبي اقدام به فروش آن زير قيمت بازار مي کند که اين امر به تجمع مشتريان و خريد آنها مي شود و از آنجا که بيشتر مشتريان نمي توانند سکه هاي تقلبي را از واقعي تشخيص دهند وي به راحتي مي تواند سکه هاي تقلبي را جايگزين سکه هاي واقعي که به آنها نشان داده است کند.
 
رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ، در پايان ضمن اعلام اين مطلب که متهم براي تحقيقات بيشتر به دادسرا منتقل شده است گفت:" کارشناسان پليس امنيت عمومي تهران بزرگ به شهروندان توصيه مي کنند که در صورت نياز به خريد طلا، جواهر و سکه، حتما به فروشگاه هاي معتبر که داراي مدارک شناسايي از سوي انجمن صنفي هستند مراجعه کنند و هرگز چنين اموال و اشياي قيمتي را به اميد ارزان تر بودن از دستفروشان خريداري نکنند که چه بسا ندانسته اجناس تقلبي خريداري کنند./ل
برچسب ها: فروشنده ، طلا ، سکه ، تقلبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار