اراک/

هنر مدرن چیست؟

احتمالاً درک تغییراتی که بر سر هنر، به ویژه نقاشی در طول تاریخ ایجاد شده است، کمی مشکل به نظر برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، شاید تصور کنید هنر مدرن، در واقع فکر کردن به چیزی است که در حال حاضر ارائه شده است اما بسیاری از هنرمندان هنر مدرن، به سال ها قبل، یعنی دوره رنسانس تعلق دارند. نقاش های بسیاری در دوره رنسانس بودند که می توان به آنها لقب هنرمند مدرن داد.
آغاز امپرسیونیسم و مدرنیسم

شروع مدرنیسم در تاریخ هنر به سال 1867 میلادی بر می گردد. این تاریخ، زمانی است که نقاشی «طلوع آفتاب» توسط کلود مونه ترسیم شد. این سبک از هنر مدت 20 سال مورد مطالعه قرار گرفت. هنرمندان این سبک از این که می توانستند با عنصر نور و نورپردازی های مناسب، مناظر و صحنه های زیبایی خلق کنند بسیار خرسند بودند.
هنر انتزاعی

در اوایل سال 1900 میلادی، علاقه به هنرهای آبستره و انتزاعی بسیار زیاد شده بود. از جمله هنرمندان این سبک می توان به پیکاسو و میرو اشاره کرد. آنها با کمک اشکال مختلف هندسی و رنگ ها، تصاویر خلاقانه و چشم نوازی خلق می کردند.

قرن بیستم میلادی

بعد از جنگ جهانی دوم، حدود 50 سبک مختلف هنری به وجود آمده است. یکی از مهم ترین آنها، سبک قرن 21 معاصر بود. برخی معتقدند این سبک در نتیجه تغییرات مکانی که در سال 1950 میلادی رخداد، به وجود آمده است. این تغییرات شامل تغییر مرکز هنرها و نمایشگاه های هنری از پاریس به نیویورک بود. این مسئله باعث به وجود آمدن شکل جدیدی از نقاشی شد. از جمله آن می توان به هنرهای انتزاعی اشاره کرد که این روزها طرفداران بسیاری دارد. نشان دادن احساس و حرکت در نقاشی ها، چیزی بود که در هنر مدرن مورد استفاده قرار گرفت.

در هنر مدرن، هنرمند خود را به خط و شکل های ثابت و واقعی محدود نمی کند و هرآنچه در نظر زیبا و خلاقانه است ترسیم می کند.

قرن 21 - قرن معاصر

هنری که در قرن حاضر شاهد آن هستیم، هنری نیست که صد سال پیش وجود داشته است. البته این روندِ معمول زندگی است و با گذشت زمان، همه چیز تغییر می کند. هنر نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما هنرهای امروز سال ها پیش نبودند. امروزه برخی از هرمندان قاعده اصلی نقاشی همچون خط و شکل یا استفاده از قلم مو را کنار گذاشته اند و با ابزار و سبک های مختلف آثار زیبایی خلق می کنند. هنرهای این دوره از قرن 21 را هنر معاصر می گویند.

دیجیتالیسم و فناوری تأثیر بسیار شگرفی در پیشرفت هنر معاصر داشته اند. به طور مثال، دیجیتال آرت از جمله هنرهایی است که به قرن معاصر تعلق دارد،هنری که در این دوره متولد شده و در همین دوره نیز رشد کرده است./س

برچسب ها: هنر ، مدرن ، تفکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پژمان صفایی
۰۳:۱۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
شروع نهایی هنر مدرن از هنرمندان مکتب باربیزون در نیمه ی اول قرن هجده در فلورانس بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
میشه خواهش کنم که مبحث کامل تری از مباحث در این سایت بذارید با تشکر لطفا رسیدگی بشود ممنونم