شهردار اردبیل:

توسعه ورزش از اولویت‌های اصلی شهرداری است

شهردار اردبیل، گفت: توسعه ورزش و اشاعه آن در سطح جامعه به شکل عمومی و همگانی یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،"صدیف بدری" صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در سال 92 در حمایت از ورزش‌های همگانی بستر‌سازی‌های خوبی در مناطق مختلف و همچنین پارک‌ها و فضاهای تفریحی - توریستی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: توسعه ورزش و اشاعه این امر در سطح جامعه آن نیز به شکل عمومی و همگانی یکی از اولویت‌های اصلی است که به نظر می‌رسد حداقل روزانه ورزش‌های همگانی در پارک‌ها و میادین اصلی شهر در حال انجام است.

وی گفت: علاوه بر توسعه ورزش همگانی ما در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی نیز ورود پیدا کردیم به طوری که چندین تیم ورزشی فوتبال و رشته‌های رزمی را هم اکنون در لیگ‌های مختلف فعال و پویا حفظ کرده و از آنها حمایت لازم را نیز انجام می‌دهیم.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از جمله رشته‌هایی که بیشتر مورد توجه و اقبال جوانان و نوجوان قرار گرفته است بحث فوتبال آن نیز در گروه‌ها و رده‌های مختلف سنی است به طوری که تیم نونهالان شهرداری اردبیل در لیگ برتر کشور رتبه سوم را به دست آورد.

شهردار اردبیل اضافه کرد: ما در سه سال آینده با وجود این تیم با استعداد در رده بزرگسالان و نوجوانان و جوانان می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم و قطعاً از این استان بازیکنان مستعدی نیز به تیم‌های ملی دعوت خواهند شد.

بدری افزود: علاوه بر فوتبال در کشتی نیز قرار است در یک مسابقه کشوری با هماهنگی هیئت کشتی استان تدارک دیده شود تا بتوانیم با علاقمندی و حمایت از کشتی‌گیران این مسابقات را در حد و شأن استان اردبیل برگزار کنیم.

شهردار اردبیل در پاسخ به درخواست رییس شورای شهر مبنی بر توسعه ورزش همگانی و همچنین دوچرخه‌سواری در مناطق مختلف شهری، گفت: ما در اجابت به این خواسته شورای شهر مسیر دوچرخه‌سواری را در ساحل رودخانه بالیقلو پیش‌بینی کردیم که انتظار می‌رود با در نظر گرفتن سه ایستگاه ابتدایی، میان و پایانی بتوانیم فرصتی را برای هموطنان فراهم آوریم تا از دوچرخه به عنوان ورزش مفرح بهره بگیرند.

بدری ادامه داد: قطعاً گرایش و روی آوردن به دوچرخه می‌تواند هم سلامت و نشاط جامعه را ارتقا دهد و هم زمینه شهر‌نشینی سالم را فراهم خواهد آورد تا با ترددی که از طریق دوچرخه صورت می‌گیرد کاهش ترافیک و آلودگی هوا را شاهد و ناظر باشیم.

وی تأکید کرد:‌ علاوه بر آن در مسیر شورابیل نیز ایستگاه دوچرخه‌سواری با خرید 20 دستگاه دوچرخه راه‌اندازی می‌شود تا علاقمندان در این زمینه نیز بتوانند از فرصت‌های پیش آمده بهترین استفاده را ببرند.

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: با توجه به اینکه این کار باید از خود مدیران و دست‌اندرکاران حوزه شهری آغاز شود ما برای تمام مدیرانی که بخواهند در مسیر تردد روزانه خود از دوچرخه استفاده کنند این وسیله را رایگان اهدا می‌کنیم.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: اردبیل ، ورزش ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.