رییس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: انقلاب اسلامی آغاز گفتمانی بود که خیلی از مسائل در دنیا را تحت تاثیر قرار داد و بزرگتیرن ایراد در دولت های سازندگی و اصلاحات تغییر رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی بود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، نصراله پژمان فر در جمع جوانان آرمانگرا، رهروان ولایت با بیان این مطلب افزود: انقلاب اسلامی یک فرهنگ- یک پیام و یک گفتمان بود که امروز در دنیا در حال پیگیری است و جریانات و عملکردهای آمریکایی-غربی که به عنوان محور در دنیا مطرح بود را به زانو در آورده است، به خاطر همین خصوصیات، حساسیت های ویژه ای نسبت به ایران وجود دارد.

وی اضافه کرد: جنبش وال استریت در آمریکا و جنبش های کشورهای عربی همه، نتیجه ی گفتمان و پیام انقلاب اسلامی بود و به عنوان یک شاهد عینی، می توانم بگویم رد پای این طرز تفکر را در هر جای دنیا مشاهده کرده ام.

پژمان فر با اشاره به تاثیرات عمیق ایران در سیاست بین الملل ادامه داد: در جنگ 22 روزه ی غزه و 33 روزه ی لبنان شاهد تاثیر حضور ایران بودیم و در حال حاضر هم حل مسایل سوریه بدون راه کارهای ایران امکان ندارد.

وی عنوان کرد: در سال 84مردم به احمدی نژاد رای نداند بلکه به برگشت جریان فکری و گفتمان انقلاب در مسیر انقلاب رای دادند که احمدی نژاد در آن زمان مبلغ آن بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: ما تهدیدات را تبدیل به فرصت کردیم و از آن به نفع خودمان استفاده کردبم، تهدید اقتصادی هم یک جنگ است که با هوشمندی باید آن را تبدیل به فرصت کنیم چرا که امید دشمنان انقلاب به جدا کردن مردم از نظام است.

پژمان فر تصریح کرد: متاسفانه کشور ما از لحاظ اقتصادی، 70 تا 75 درصد وابسته به نفت است و تحریم نفت در سال 91 سبب شد ما به طور تقریبی چهار هزار میلیار تومان از درامد 150 هزار میلیاردی را نتوانیم بدست آوریم که البته این تحریم ها به خود آنها هم صدمه وارد کرده است و امسال حماسه سیاسی، حماسه ی اقتصادی را هم به دنبال خواهد داشت و ابرقدرتها تحریم ها را نمی توانند، دنبال کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جریانات مختلف کشور از جمله کارگزاران، اصلاحات، جریان انحرافی و اپوزیسیون خارج از کشور نوعی نقطه ی تلاقی و اشتراک را با هم دارند و آن هم مقابله با رهبری و ولایت فقیه است.

پژمان فر ادامه داد: بعضی از افرادی که برای ریاست جمهوری ثبت نام می کنند از این موضوع آگاهند که رای نمی آورند ولی بعضی برای پرستیژ کاری شرکت می کنند، بعضی برای اینکه حرف هایشان را در فضای سیاسی به وجود آمده بزنند و بعضی دیگر برای سهم خواهی در انتخابات شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی ادعای اصولگرا بودن می کنند ولی رفتارشان مغایر با رفتار اصولگرایی است، گفت: رفتار اصولگرایی در گفتار و عملکرد شخص وجود دارد، به عنوان مثال اگر کارهای قالیباف را در شهرداری تهران بررسی کنید، رویکرد اصولگرایی در رفتاروعملکردش مشاهده نمی کنید و حتی در تعیین مدیران شهرداری نیز اصول اصولگرایی را رعایت نکرده است.

پژمان فر یادآور شد: در انتخاب رییس جمهور اصلح ملاک است و هیچ وقت نمی توانیم صالح مقبول را قبول کنیم، ممکن است در مصادیق اصلح با هم متفاوت باشیم ولی گفتمان سهم خواهی نمی تواند گفتمان انقلاب باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اذعان کرد: در کشور ما بنا به دلایلی جریانات حزبی نمی تواند شکل بگیرد، معمولا حزب شخصی را معرفی و از اوحمایت می کند و فرد تعیین شده بیشتر به دنبال منافع حزب است تا مردم و به همین دلیل مفساد بسیار زیادی وجود دارد و لازم به ذکر است که جریان حزبی خیلی خواسته های ما را تامین نمی کند.

پژمان فر تصریح کرد: در کنارانتخابات ریاست جمهوری نباید از انتخابات شورای شهر نیز غافل شد چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است و باید دقت ویژه ای در انتخاب افراد شود.

وی با اشاره به بودجه ی فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: در سال گذشته شش هزار میلیارد تومان و در سال جاری نه هزار و 500 میلیارد تومان بودجه فرهنگی شهرداری مشهد است که این ارقام بالا نشان می دهد مردم می بایست در تعیین شورای شهر دقت لازم را داشته باشد.

پژمان فر گفت: متاسفانه، عدالت در توزیع خدمات شهری مشهد وجود ندارد و هویت شهر اسلامی را در معماری شهر مشاهده نمی کنیم.

گفتنی است: در این جمع حدود 50 نفر حضور داشتند./س

برچسب ها: ایراد ، دولت ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.