بحران اقتصادي اروپا دامنگير صنعت فيلم‌سازي

بر اساس گزارش‌ها بحران اقتصادي و طرح هاي رياضتي در قاره اروپا موجب لطمه زدن به صنعت فيلم‌سازي شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ جشنواره فيلم "کن" يكي از مهمترين رويداد سينمايي اروپا در حالي تا چند روز ديگر در جنوب فرانسه آغاز به کار مي کند که بحران اقتصادي و طرح هاي رياضتي به شدت به صنعت فيلم‌سازي در اين قاره لطمه زده است.

" اريک گاراندو" رئيس مرکز ملي سينماي فرانسه بيان كرد كه  بحران اقتصادي تامين هزينه مالي سينما را در سطح جهاني با مشکل روبرو کرده است. برخي کشورها با بحران اقتصادي مواجه هستند و در بسياري موارد حمايت هاي مالي دولتي از بخش فيلم سازي قطع شده است.

امسال شش فيلم فرانسوي، يک فيلم از ايتاليا و يک فيلم از هلند در بخش مسابقه جشنواره کن با هم به رقابت مي پردازند اما براي مثال فيلمي از کشور بحران زده اسپانيا در فهرست فيلم هاي کن ديده نمي شود.

صنعت سينماي اسپانيا که همواره با مشکل سرقت آثار مواجه بوده از زمان بروز بحران اقتصادي با مشکلات مضاعفي روبروست.

بودجه کمک هاي دولتي به سينما در اين کشور که در سال 2010 بالغ بر 123 ميليون يورو بود در سال 2013 به 55 ميليون يورو کاهش يافت. ماليات بر ارزش افزوده بر بليط سينما  نيز از هشت درصد به 21 درصد در سپتامبر 2012 افزايش يافت که شمار تماشاگران را کاهش داد.

در ايتاليا نيز بحران اقتصادي سبب کاهش 4 ميليون يورويي بودجه بخش سينما در سال 2013 شد و با اين حساب بودجه هنر هفتم در اين کشور به 72 ميليون و 400 هزار يورو كاهش يافت.
برچسب ها: بحران ، اروپا ، فیلمسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار