براي نخستين بار ؛

اعتراف رژيم صهيونيستي به ترور عماد مغنيه

در اولین اعتراف رسمی از زمان ترور "عماد مغنیه"، فرمانده نظامی حزب الله لبنان در فوریه 2008 میلادی "آوی پریمور"، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در برلین، پایتخت آلمان تاکید کرد که سازمان اطلاعات و جاسوسی اسرائیل – موساد – در ترور فرمانده نظامی حزب الله دست داشته و مسئول این ترور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری دام پرس، اعتراف سفیر سابق رژیم صهیونیستی در برلین روز گذشته و هنگام حضور در نشست تلویزیونی صورت گرفت که توسط یک شبکه تلویزیونی آلمانی برگزار شده بود و در آن تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌داد.
در این نشست تلویزیونی "میخائیل وولفزون"، مورخ اسرائیلی – آلمانی که پیشتر افسر نیروی ذخیر ه ارتش رژیم صهیونیستی بود و "اکثم سلیمان"، خبرنگار شبکه الجزیره در المان که در این اواخر از این شبکه استعفا داده بود نیز حضور داشتند، اگرچه اکثم سلیمان به صورت مستقیم به گفت‌وگو با طرف‌های اسرائیلی نپرداخت.
تا پیش از این رژیم صهیونیستی همواره تلاش می‌کرد تا از هرگونه دست داشتن در ترور عماد مغنیه و یا هر اقدام تروریستی دیگر امتناع کند که نمونه این امر در تجاوز اخیر این رژیم به جنوب سوریه به طور کامل قابل مشاهده بود و پس از این تجاوز نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعضای کابینه خود را از هرگونه اظهار نظر درباره این تجاوز منع کرده و حتی مطبوعات و رسانه‌های اسرائیل نیز اجازه نداشتند، به این موضوع بپردازند.
اما برای اولین بار از زمان ترور عماد مغنیه در دمشق که در فوریه سال 2008 میلادی به وقوع پیوست، این اولین بار بود که یک مقام مسئول اسرائیلی به طور رسمی به دست داشتن تل‌آویو در این ترور اعتراف می‌کرد.
این درحالی است که تا پیش از این رژیم صهیونیستی از هرگونه اعتراف در دست داشتن به ترور عماد مغنیه از بیم انتقام‌های سخت حزب الله امتناع می‌کرد.
اما از دیگر اعتراف‌های حائز اهمیت صورت گرفته در این برنامه که مورخ اسرائیلی وولفزون آن را بر زبان آورد، نقشه رژیم صهیونیستی برای اردن و پناهندگان فلسطینی است که در محافل سیاسی و اطلاعاتی این رژیم درحال تدوین و تهیه است.
این مورخ صهیونیست از "عبد الله دوم "، پادشاه اردن خواست تا دست به اصلاح و تغییر در نظام حکومتی این کشور بزند و زمینه را برای حضور بیش از پیش فلسطینیان در اردن و تبدیل کردن این کشور به آن چیزی کند که آن را "فلسطین اول" نامید، چه در غیر این صورت براساس پیش بینی‌های وولفزون اردن باید در انتظار انقلاب عربی و سرنگونی خاندان سلطنتی حاکم بر این کشور باشد.
شهید "عماد مغنیه" معروف به "حاج رضوان" که بیشترین تعداد عملیات علیه رژیم صهیونیستی را در جهان به نام خود ثبت کرده بود، در جولای سال 1962 میلادی در شهر صور دیده به جهان گشود.
شهید عماد مغنیه که به دوری از رسانه‌ها شهرت داشت به "مرد سایه" در مقاومت اسلامی شهرت داشت و بسیاری او را مغز متفکر حزب‌الله قلمداد می‌کردند. وی در شب 12 فوریه 2008 میلادی در پی انفجار در خودروی بمب‌گذاری‌شده در دمشق، به شهادت رسید.








برچسب ها: بین الملل ، مغنیه ، ترور ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار