مشهد/

آرامش و ثبات بازار آهن در مشهد

رئیس اتحادیه آهن‌آلات صنعتی و ساختمانی مشهد گفت: در روزهای اخیر بازار آهن در مشهد از آرامش و ثباتی خاص برخوردار شده که این آرامش به خاطر ثبات نسبی نرخ ارز بوده است.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدرضا عطایی‌صانعی اظهار کرد: قیمت محصولات فولادی در سال گذشته به ویژه در ماه‌های اخیر دچار نوسانات بدون ضابطه‌ای شد که سبب افزایش 100 درصدی قیمت فولاد در مقاطع مختلف شد.

عطایی افزود: در حال حاضر ثبات قیمت‌های اخیر نسبت به سال گذشته، با توجه به حجم بالای موجودی کالا در بنادر و کارخانجات تولیدی، کاهش 20 درصدی نرخ آهن را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به  آغاز فصل ساخت و ساز و افزایش تقاضا اظهار داشت: جهت جلوگیری از آشفتگی بازار آهن باید نظارت بیشتری بر نحوه عملکرد کارخانجات تولیدی و بورس اعمال شود.

عطایی‌صانعی تصریح کرد: افزایش نظارت‌ها یکی از بهترین راهکارهای نظارتی بر عرضه صحیح محصولات فولادی است که رونق و فعالیت مجدد تعاونی‌های تهیه و توزیع آهن را به دنبال دارد.

او یکی از مشکلات بزرگ اعضای اتحادیه صنف آهن آلات را نداشتن آموزش کافی در زمینه اطلاع از قوانین و مقررات مالیاتی به ویژه در ارتباط با مقوله مالیات بر ارزش افزوده و محاسبه دقیق اصل مالیات عملکرد سالیانه دانست و خواستار همکاری و همیاری بیشتر مسئولان ذی‌ربط با اعضا این اتحادیه شد/س 

 

برچسب ها: آرامش ، بازار ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.