موضع متناقض آمريکا در برابر بحران سوريه

کارشناس آمریکایی اذعان کرد موضع آمریکا در برابر بحران سوریه تناقض آمیز است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه روسیا الیوم ؛ ایوان ایلاند گفت آمریکا و ترکیه در پی برگزاری نشستی جدید برای پایان دادن به بحران سوریه اند با این حال این دو کشور خواهان کنار رفتن بشار اسد از قدرت اند. آمریکا و ترکیه معتقدند شرط توقف خشونت، کنار رفتن بشار اسد و تشکیل دولت انتقالی است. با این حال تا کنون چنین هدفی محقق نشده است. با این حال ترکیه و آمریکا معتقدند همچنان باید از مخالفان سوری حمایت کنند و به آنان سلاح برسانند.

این در حالی است که هم اکنون جنگ در سوریه به جنگی طایفه ای تبدیل شده است و کناره گیری بشار اسد از قدرت چندان آسان نیست زیرا علویون به شدت نگران آینده و امنیت خود هستند. البته موضع آمریکا قدری تناقض آمیز است زیرا از یک طرف با روسیه بر سر برگزاری مذاکرات توافق می کند و از طرف دیگر با ترکیه برای مسلح کردن مخالفان گفتگو می کند.

البته با توجه به تسلیحاتی که بشار اسد در اختیار دارد، آمریکا و ترکیه نیز تلاش می کنند مخالفان را تا حدی مسلح کنند تا بتوانند در برابر ارتش سوریه مقاومت کنند. این در حالی است که بشار اسد حاضر به ترک قدرت نیست و در عین حال مخالفان نیز تاکید کرده اند اگر بشار اسد کنار نرود مذاکرات را نمی پذیرند و این باعث شده است بحران سوریه به بن بست برسد هر چند تلاشها باید ادامه یابد.

برچسب ها: آمرکیا ، بحران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار