اوضاع اقتصادي اسپانيا وخيم تر مي شود

گزارشات جديد نشان ميدهد وضع اقتصادي اسپانيا رو به وخامت است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو بين المللي فرانسه؛ اسپانيا که در دوره رکود اقتصادي به سر مي برد ماه مارس گذشته به علت افت شديد واردات ، حدود 635 ميليون يورو مازاد تجاري به ثبت رساند. از سال 1971 تا کنون، نخستين بار است که صادرات اسپانيا بيش از واردات آن مي شود . اين خبر لزوما خبري خوش براي اقتصاد اين کشور نيست.

ميزان واردات اسپانيا ماه مارس در مقايسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته پانزده درصد سقوط کرده است. خانوارهاي اسپانيايي به علت رياضت اقتصادي و بحران بي سابقه بسيار کمتر از قبل مصرف مي کنند. در عين حال صادرات کشور دو درصد افزايش يافته است. صادرات محصولات اسپانيايي به کشورهاي عضو اتحاديه اروپا  هشت مميز يک درصد افت نشان مي دهد درحالي که در اين وضع، اسپانيا صادرات محصولات خود را بيش از پيش به کشورهاي منطقه خاورميانه، آفريقا و آمريکا افزايش داده است.

 ارقام رسمي نشان مي دهد صادرات کشور به خارج از ناحيه اتحاديه اروپا بيش از بيست درصد در ماه مارس افزايش يافته است. اسپانيا از سال 2012  تحت فشارهاي اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول، برنامه رياضت بي سابقه رياضتي را  به اجرا گذاشته است . بر اساس برنامه هاي رياضتي اسپانيا، قرار است اين کشور تا اواخر سال 2014 صد و پنجاه ميليارد يورو صرفه جويي کند اما اين سياست که از يک سال پيش آغاز شده است موجب وخامت وضع رکود اقتصادي شده است به طوري که  توليد ناخالص داخلي در سال 2013 يک مميز سه دهم درصد کاهش يافت. 
برچسب ها: اقتصاد ، اسپانیا ، وخیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار