رونمایی از دستگاه تست‌کننده صحت سلامت انواع فشارسنج

دستگاه تست‌کننده صحت سلامت انواع فشارسنج به عنوان تنها نمونه در دنیا رونمایی شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر مجید رمضانی، قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کنترل فشار خون امری ضروریست و این کار مستلزم وجود دستگاه فشارسنج بسیار دقیق است.

دکتر مجید رمضانی افزود: علت اصلی مرگ در ایران و همچنین دنیا حوادث قلبی است و علت اصلی حوادث قلبی نیز فشار خون بالاست که اگر این امر به درستی بررسی نشود، قطعاً عواقب بدی به دنبال خواهد داشت که این وسیله کمک بزرگی را به جامعه پزشکی در این زمینه خواهد کرد.

کارشناس قلب مرکز بهداشت استان مرکزی نیز در ادامه این همایش با اشاره به اینکه امسال از طرف سازمان بهداشت جهانی با شعار "فشار خون را جدی بگیریم!" نامگذاری شده است، گفت: آموزش یکی از راهکارهای اصلی برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر به ویژه فشارخون است و لازم است که برای جلوگیری از فشارخون سبک زندگی خود را به درستی تغییر دهیم و از مواد غذایی طبیعی مانند سبزیجات، میوه و روغن های گیاهی استفاده شود.

دکتر جواد صابری افزود:  88 درصد افراد جامعه از میوه و سبزیجات استفاده نمی‌کنند که این امر خود به افزایش فشار خون کمک می‌کند؛ همچنین استفاده از دخانیات، کم تحرکی و اضافه وزن افزایش فشارخون را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مهندسی پزشکی طب ابزار نوین و تولید کننده دستگاه سنجش‌گر مرجع انواع دستگاه فشار خون در ادامه این همایش گفت: دستگاه مذکور برای اولین بار در ایران ساخته شده و به نوعی طراحی شده است که دارای دقت بسیار بالایی است.

فرهاد فرهمند با بیان اینکه این دستگاه قابلیت استفاده در بیمارستان‌ها، درمانگاه ها و حتی منازل را دارد، افزود: با توجه به اینکه فشارخون افراد باید هر شش ماه یکبار اندازه گیری شود و نیاز است که این کار با دقت بسیار بالایی انجام شود تا حوادثی رخ ندهد مراکز درمانی می‌توانند در بخش‌های مختلف زیرمجموعه خود از این دستگاه استفاده کنند.

وی در خصوص هزینه‌های این اختراع گفت: ساخت این دستگاه حدود سه سال به طول انجامید و به مرور زمان به تکامل رسید، هزینه خط تولید در حدود 100 میلیون تومان بود و برای این مدل دستگاه نیز  حدود 10 میلیون تومان هزینه شده است و با تولید انبوه آن پیش بینی می‌شود که هزینه هر دستگاه به کمتر از یک میلیون تومان برسد.

گفتنی است در پایان این مراسم از دستگاه سنجش‌گر مرجع انواع دستگاه فشار خون توسط دکتر رمضانی قائم مقام وزیر و رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک رونمایی شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.