خوزستان/

توقیف بیش از 730 گرم طلا

مسئول حوزه اطلاع رسانی اداره کل استاندارد خوزستان گفت: در طی بازرسی های بعمل آمده از واحدهای صنفی طلا در شهرستان بهبهان که توسط کارشناسان این اداره کل صورت پذیرفت 830/712 گرم طلای قاچاق و بدون کد استاندارد کشف و توقيف گردید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، کارشناس انگ فلزات گرانبها گفت : طلاهای توقیفی شامل560/536 گرم طلای خارجی ( قاچاق ) و همچنين مقدار 270/176 گرم طلای بدون نشان و کد شناسايی سازنده بوده است.
داریوش احمد زاده افزود: متاسفانه در حین این بازدیدها، برخی از طلافروشان واحدهای خود را تعطیل و از بازرسی بازرسان این اداره کل ممانعت بعمل آوردند که این امر موجب تردید کارشناسان این اداره کل درخصوص عیار صحیح و مرغوبیت فلزات گرانبهای عرضه شده گردید، که مراتب به واحد حقوقی اداره کل استاندارد خوزستان جهت طی نمودن سایر مراحل قضایی اعلام گردیده است.
وی طلا فروشان را به دليل دقت نکردن به وجود کد شناسايی حک شده بر روی طلا، در هنگام تحويل از بنکداران مقصر دانسته و گفت تمام طلا فروشان استان موظف به هوشياری و دقت کامل هنگام تحويل طلا از فروشنده های سيار ساير استانها ( کیفی ها ) می باشند.
احمد زاده گفت: این اداره کل با جدیت تمام نسبت به کنترل بازار و برخورد قانونی با متخلفان اقدامات لازم را صورت داده در صورت مشاهده مصنوعات طلای فاقد کد شناسايی با طلا فروشان برخورد قانونی صورت می پذیرد.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه كالاي فاقد نشان استاندارد و يا با كيفيت پايين تر از حد انتظار مراتب را جهت بررسی موضوع با تلفن 1517، سامانه رسيدگي به شكايات مردمي اداره كل استاندارد خوزستان در ميان بگذارند./س




برچسب ها: توقیف ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.