چرخه بازار سوخت جهاني به ضرر آمريکا و به نفع ايران ادامه خواهد يافت

"ريچ اسميت" در مقاله اي تحت عنوان "ايران پول بيشتري از شما (آمريکا و کشورهاي غربي) مي خواهد" با اذعان به اينکه روند حرکت بازار جهاني سوخت به ضرر آمريکا خواهد بود اذعان مي کند که اين روند به نفع جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه تحليلي فول، نويسنده با اذعان به گرفتاري آمريکايي ها در بحران مالي و اقتصادي و افزايش قيمت بنزين و ضرر آن براي آمريکا مي افزايد "امريکايي در طول سال 2012 ميلادي پول زيادي را براي خريد بنزين صرف کردند. هزينه اي که آنها براي اين منظور پرداختند بيش از هر زمان ديگري در تاريخ بوده است. افزايش قيمت بنزين تا ميانگين 3.94 بازاي هر گالن بنزين بوده است. اين بيشترين افزايش قيمت بنزيني بوده که در طول سه ماه گذشته ديده شده است و ايران از اين موضوع آگاه است. "رستم قاسمي" وزير نفت جمهوري اسلامي ايران نيز اخيرا اظهار داشت که قيمت نفت خام مي بايستي در حدود هر بشکه نفت 100 دلار حفظ شود. وي اين قيمت را "عادلانه" دانست. ايران از افزايش قيمت نفت موفق شده تا ميزان 80 درصد درآمدهاي نفتي خود را افزايش دهد." 

وي در ادامه با اذعان به ادامه فشار وارده بر شهروندان آمريکايي مي افزايد "شهروندان آمريکايي از افزايش قيمت بنزين ناراضي هستند.

قرار است تا نشست سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک) نيز در وين در تاريخ 31 ماه مي برگزار گردد.

بسياري از تحليلگران انتظار دارند که اوپک توليد نفت را در ميزان 30 ميليون بشکه در روز حفظ خواهد کرد. با اين حال در صورتي که بدليل افزايش تقاضاي دولت چين به خريد سوخت کشورهاي عضو اوپک تصميم بگيرند تا قيمت نفت را افزايش دهند اين مسئله به ضرر آمريکا خواهد بود." 


برچسب ها: سوخت ، امریکا ، ایران ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار