قم/

درآمد گمرک قم در یک ماه اول سال 92 به 3 میلیارد و 600 میلیون تومان رسید

رئیس گمرک استان قم از درآمد 3 میلیارد و 600 میلیون تومانی گمرک قم در یک ماه اول سال 92 خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، احمد ذاکری اظهار داشت: درآمد گمرک استان قم در یک ماه اول سال 92 سه میلیارد و 600 میلیون تومان از صادرات است که از نظر وزنی 6 هزار و 548 کیلوگرم با ارزش 11 میلیون و 825 هزار دلار شامل اقلام مختلف مواد شوینده، البته، مواد غذایی و ... است که به کشورهای عراق، امارات، افغانستان و سایر کشورهای متقاضی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه واردات نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 43 درصد و از نظر ارزشی نیز 49 درصد افزایش داشته است.

رئیس گمرک قم با اشاره به اهداف این گمرک در سال 92 گفت: از جمله این اهداف که در قالب حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تنظیم شده است می‌توان به پیگیری اخذ سند زمین گمرک به مساحت 40 هکتار، پیگیری مبادله موافقت نامه ماده 215 برای ادامه طرح جامع گمرک قم و دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت انبار و ورود ریل راه آهن به گمرک اشاره کرد.

وی در این باره افزود: همچنین توسعه نظم اداری الکترونیکی، مقابله جدی با قاچاق کالا و اعمال شدت عمل به منظور برخورد بازدارنده، تلاش در جهت توسعه صادرات غیرنفتی با ارائه تسهیلات در چارچوب مقررات، اخذ مجوز گمرک تخصصی صادرات صنایع دستی از گمرک جمهوری اسلامی ایران، برگزاری نشست فصلی با صاحبات صنایع و صادرکنندگان استان به منظور رفع موانع و مشکلات احتمالی صادرات و برگزاری جلسات ادواری با سازمان های همجوار دخیل در امر صادرات غیرنفتی به منظور تسریع در امر صادرات از دیگر اهداف پیش بینی شده است./س

برچسب ها: قم ، افزایش ، درآمد گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.