روان شناسان ریشه ی " خاله زنک بازی " را تحلیل می کنند

یک سرگرمی کلاسیک برای بسیاری از آدم های بی اخلاق پشت سر دیگران حرف زدن و اخلاق دیگران را پیش این و آن بردن است اما واقعاً چرا بعضی بیشتر پشت سر دیگران حرف می زنند؟

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ پشت سر دیگران حرف زدن در همه ی فرهنگ ها کار بسیار ناپسندی است ؛اما با وجود این می بینم که پشت سر دیگران حرف زدن کار محبوب بسیاری از افرادی است که اصول اخلاقی چندان برایشان مهم نیست.

پژوهشگران معتقدند: پشت سر دیگران حرف زدن باعث می شود آن ها با زندگی روزمره کنار بیایند و روان شناسان معتقدند این یک روش ابتدایی برای پذیرفتن شرایط زندگی است وقتی شخصی شما را ناراحت می کند یا آتش حساد ت درون شما زبانه می کشد بدگویی کردن راهی است که به کنار آمدن با این شرایط کمک کرده و ناراحتی تان را کاهش می دهد در نتیجه آرام تر می شوید.

پژوهش های اخیر نشان می دهد شنیدن خبرهای بد ی درباره دیگران سبب می شود به خودتان احساس بهتری داشته باشید .

هنگامی که در قالب بدگویی  خبر دار می شوید که حادثه ای برای کسی رخ داده به طور حتم ناراحت می شوید اما از ته دل خوشحال هستید که این ناراحتی در زندگی شما جای ندارد.

اگر از حرف های خاله زنکی خسته شدید فقط بگویید نه . برای شروع بدگویی حداقل دو نفر مورد نیاز است شنونده و گوینده .اگر شما هم هیچ یک از آن ها نباشید و از شرکت در بحث خود داری کنید حرف های  خاله زنکی را از خودتان دور می کنید.به جای بدگویی خبرهای خوب دیگران را گسترش دهید.

اگر اتفاق خوبی برای دوستتان پیش آمده آن را به دوست دیگر هم بگویید/ع2
برچسب ها: اخلاق ، روانشناس ، سرگرمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۵ دی ۱۳۹۶
مرسی .سپاس از شما .ممنونم
France
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۳ تير ۱۳۹۶
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۲۰:۵۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
خاله زنک بازی شاید فکر کنید از خصایص خانمها باشه ولی متاسفانه در بسیاری از مردها هم دیده میشه خصو صا در مورد خانواده همسرشون بیشتر دنبال سوژه می گردن
Ireland
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
‏‎ ‎اگه .. بشه؟
آخرین اخبار