تجزيه هنر در منشور شبكه 4

پخش سري جديد برنامه «منشور» پس از وقفه اي كوتاه، در فهرست پخش شبكه چهار قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عموميرسانه ملي؛ برنامه «منشور» در سري جديد خود در گستره اي وسيع به اطلاع رساني برنامه هنرهاي تجسمي در پايتخت و شهرهاي ديگر كشور مي پردازد.
به گفته مهدي ماكان، تهيه كننده برنامه «منشور» اين برنامه يك گزارش فرهنگي-هنري است كه تلاش دارد هنرهاي تجسمي را براي مخاطبانش، تفسير كند و با گنجاندن رويدادهاي هنري در قاب تلويزيون، سبك هاي هنري را به مخاطبان معرفي كند.
ماكان درباره سري جديد «منشور» گفت:  اجراي برنامه را رضا چابكرو كه خود از كارشناسان هنرهاي تجسمي است بر عهده دارد و با برگزار كنندگان و هنرمندان نمايشگاه ها به گفتگو مي پردازد.از نظر محتوايي نيز برنامه داراي چند مشاور و كارشناس ثابت در رشته هاي مختلف هنري است كه با توجه به موضوع نمايشگاه ها در هر برنامه به نقد و بررسي آثار مي پردازند.
وي افزود: براي برنامه تيتراژجديدي در حال آماده سازي است كه بعد از طي كردن مراحل نهايي پخش مي شود.
ماكان درباره تفاوت اين برنامه گزارشي و پوشش دهي نمايشگاه ها با ساير برنامه هاي مشابه گفت: ساختار اين گونه برنامه ها  گزارشي است و رسالت آن اطلاع رساني است به هم دليل شايد به كيفيت اين گونه برنامه ها چندان توجه نشود. اما در اين برنامه به واسطه گزارشهايي كه از هنرهاي تجسمي پخش مي شود اين اثار بايد از لحاظ بصري خوب ديده شوند و در «منشور» تلاش مي شود با تصويربرداري و نورپردازي بهتر جزئيات آثار هنري نشان داده شود.
تهيه كننده «منشور» درباره انتقاد به سري قبل برنامه كه پخش گزارشها بعد از اتمام نمايشگاه است گفت: زمان برگزاري اكثر نمايشگاه ها از طريق اخبار و خبرگزاريها اطلاع رساني مي شود در حاليكه هدف اين برنامه بررسي جزييات نمايشگاه و تحليل و بررسي آثار است تا كساني كه امكان حضور در اين نمايشگاه ها را ندارند از طريق رسانه و قاب تصوير با سبك هاي هنري اشنا شوند.
برنامه «منشور» كاري از واحد توليد و فني شبكه چهار سيما است و هر روز به مدت  10 دقيقه ساعت 18:55 پخش و روز بعد ساعت 13:25 بازپخش مي شود./ص

برچسب ها: هنر ، منشور ، شبکه چهار ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار