دواتگري در نشست خبري خبر داد؛

واگذاري 10/5 ميليارد تومان به يك دلال هيچ اتوبوسي را وارد كشور نكرد

رئيس هيئت تحقيق و تفحص از ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت گفت: موضوع پرداخت 10 ميليارد و 500 ميليون تومان اعتبار براي واردات 6500 دستگاه اتوبوس که هرگز اجرايي نشده است در دستور کار اين هيئت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نشست خبري هيئت تحقيق و تفحص از ستاد حمل و نقل و سوخت در حاشيه جلسه علني امروز (سه‌شنبه 31 ارديبهشت ماه) برگزار شد.

مهدي دواتگري نماينده مردم مراغه و عجب‌شير و رئيس کميته مطالبات ملي مجلس رياست اين هيئت را برعهده دارد.

وي در ابتداي اين نشست تصريح کرد: هيئت تحقيق و تفحص از ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت با 15 عضو کار خود را آغاز کرد و پس از درگذشت حجت‌الاسلام يحيي‌زاده، اين هيئت با 14 نفر کار خود را دنبال مي‌کند.

دواتگري تصريح کرد: اين هيئت با سه کميته توسعه حمل و نقل ، صنايع و انرژي و نوسازي ناوگان کار خود را پيگيري مي‌کند.

وي در ادامه اظهار داشت: ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت تاکنون 5 دوره مديريت را تجربه کرده است که همين امر موضوع تحقيق و تفحص از تمام ادوار اين سازمان خواهد بود.

رئيس هيئت تحقيق و تفحص از ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت گفت: بحث تخصيص اعتبارات براي واردات 6500 دستگاه اتوبوس در سال 85 يکي از محورهاي مهم تحقيق و تفحص است چرا که مبلغ 10 ميليارد و 500 ميليون تومان براي واردات اين خودروها به يك دلال واگذار شده است ولي هرگز خودرويي به كشور وارد نشده است.

وي همچنين تصريح کرد: بنده در سال 86 اين پرونده را پيگيري کردم و اسناد و مدارک در اين زمينه وجود دارد و قطعا رقم ذکر شده بيشتر از اين‌ها است.

عضو كميسيون امنيت ملي ادامه داد: تبديل خودروهاي بنزيني به دوگانه‌سوز، معاينه فني، احداث جايگاه عرضه گاز، از رده خارج‌کردن خودروهاي فرسوده و... از ديگر محورهاي مهم هيئت تحقيق و تفحص از ستاد حمل و نقل سوخت به شمار مي‌رود.

دواتگري همچنين خاطرنشان کرد: تحقيق و تفحص از مسکن و شهرسازي ، ارتباطات و فناوري اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و امور دارايي،‌نفت، وزارت کشور، سازمان گمرک، موسسه استاندارد، نيروي انتظامي در برنامه هيئت تحقيق و تفحص قرار دارد.

وي در پايان گفت:‌ مردم و ساير مسئولان مي‌توانند مدارک و اطلاعات خود در اين زمينه را به شماره فکس 33440086 و يا آدرس الکترونيکي frbc.parliram.ir و يا به نشاني مجلس شوراي اسلامي دبيرخانه هيئت تحقيق و تفحص ارسال کنند.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار