خاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

منع اعدام اطفال نشان از نگاه واقع بينانه قانونگذار به مقوله جرم دارد

يک وکيل دادگستري با اشاره به شيوه‌هاي جديد در قانون مجازات اسلامي گفت: قانونگذار نيز به اين نتيجه رسيده که اصلاح و تربيت طفل مجرم بسيار مهمتر از مجازات او است.

" رضي خاني" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، منع اعدام اطفال بزهکار زير 18 سال را يکي از نقاط قوت قانون مجازات اسلامي جديد خواند و اظهار داشت: ايران با پيوستن به کنوانسيون حقوق اطفال ملزم به اجراي مفاد آن است چراکه ماده 37 اين کنوانسیون نیز تصریح دارد حکم اعدام در مورد جرایم ارتکابی اشخاص کمتر از 18 سال صادر نمی‌شود.
 
وي با بيان اينکه جنبه تاديبي عاملي بازدارنده در پيشگيري از جرم اطفال است تصريح کرد: توجه به اين نکته که جرم اطفال در چه شرايطي صورت گرفته بسيار حائز اهميت است زيرا برخي اوقات بسياري از عوامل در بروز يک جرم دخيل هستند بنابراين نبايد بالافلصله فرصت زندگي را از اين افراد گرفت.

اين حقوقدان با اشاره به شيوه هاي جديد در قانون مجازات اسلامي خاطر نشان کرد: به يقين قانونگذار نيز به اين نتيجه رسيده است که اصلاح و تربيت طفل مجرم بسيار مهمتر از مجازات او است به همين دليل منع اعدام کودکان زير 18 سال حاکي از آن است که با اين مسئله به صورت واقع بينانه برخورد شده است.
 
برچسب ها: اعدام ، جرم ، منع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار