حجت‌الاسلام صدیقی:

در انتخابات بی‌رنگ باشید/ خطر وقوع فتنه با حضور کم‌رنگ مردم افزایش می‌يابد

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند، کوتاهی کنند و خانه‌نشین باشند خوف وقوع فتنه است، گفت: دولت اصلاحات در 8 سال حکومت خود غرب‌گرا بود و در همان زمان بود که تحریم‌ها علیه رئیس‌جمهور وقت در آلمان صورت گرفت و ذلتی که برای آن‌ها اعمال شد برای هیچ رئیس دولتی اعمال نشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام "کاظم صدیقی"، عصر امروز در همایش "اخلاق انتخاباتی، حماسه سیاسی" با بیان اینکه اولین مسئله‌ای که در نظام اسلامی در انتخابات مطرح شده این است که این امر براساس شریعت اسلامی تاسیس شده، اظهار داشت:‌ همه نامزدها و انتخاب‌کنندگان باید در مسیر حرکتی قانونمند و منضبط و براساس فقه دین و اخلاق و تفکر دینی در امر انتخابات شرکت کنند.
 
وی ادامه داد: در حکومت‌های لیبرالی کاندیداها برای تایید خود هر حرکت و هر نوع حرفی را می‌زنند و به هر شیوه‌ای افکار عمومی را جلب می‌کنند تا خود را مجاز بدانند، اما در اسلام این‌گونه نیست و مسئولان باید صادق باشند.
 
امام جمعه موقت تهران اولین مسئله در انتخابات را حفظ صداقت دانست و گفت: شما رأی‌دهندگان مکلفید که با صادقین همراهی کنید، چرا که مسئولان صادق می‌توانند اداره کشوری اسلامی را بر عهده داشته باشند.
 
صدیقی دومین مسئله در انتخابات را شرط امانت بیان و تصریح کرد: در انتخابات، رعایت شرط امانت را یکی از اخلاق‌های انتخاباتی کاندیدای مورد نظر خود بیانگارید، چرا که اگر کسی توان به دوش کشیدن امانت را نداشته باشد خلاف دستور خدا عمل کرده و خیانت در امانت کرده است.
 
وی رعایت عهد و پیمان را یکی دیگر از مسائل انتخاباتی بیان کرد و گفت:‌ ایجاد و خلق حماسه حضور از ناحیه مؤمنین و متدینین، افراد مدیر و مدبر را وامی‌دارد تا مسئولیت سنگین اداری جامعه را به عهده بگیرند.
 
صدیقی افزود: حضور مردم در انتخابات، الزامی برای رئیس دولت بوده تا بتواند کشور را به بهترین نحو اداره کند، اما اگر حماسه حضور اتفاق نیافتد و مردم از خانه‌ها بیرون نیایند و با حضور خود اعلام نصرت نکنند، قیام و نهضت سیاسی اتفاق نمی‌افتد و رئیس‌جمهور آینده احساس تکلیف برای زمام امور را نخواهد داشت.
 
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه رأی شما نباید صنفی، اقتصادی و گروهی باشد، گفت: در انتخابات بی‌رنگ باشید تا با اتحاد خود بتوانید به رهبری لبیک بگویید.
 
وی تصریح کرد: اگر شما در انتخابات شرکت نکنید خداوند بر عمل شما ناظر است و می‌داند که چه کسی مجاهد و چه کسی خانه‌نشین است و اگر شما کوتاهی کنید و خانه‌نشین باشید خوف وقوع فتنه است.
 
صدیقی با تاکید بر اینکه حضور همه مردم در انتخابات ضروری است، اظهار داشت: اگر دشمنان شما ببینند که در صحنه حضور ندارید به خیابان می‌ریزند و جنگ مخملی را تشکیل می‌دهند و با ایجاد فتنه، جنگ نرم به راه می‌اندازند و در این فتنه هم فتنه‌گر می‌سوزد و هم شما را در فتنه می‌سوزاند.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: کسانی که رای نمی‌دهند آن‌هایی هستند که هویتی برای انقلاب اسلامی ندارند و اگر سکوت کردند فتنه برپا می‌شود، پس حرکت جمعی برای تحقق دستور الهی یک امر ضروری است.
 
وی با بیان اینکه باید در انتخابات آرامش، خوش‌برخوردی، عدم مبارزه با خودی‌ها و فرصت دادن به نپخته‌ها را ایجاد کنیم، گفت: طرفداران کاندیداهایی که به دنبال فرد اصلح می‌گردند باید آنچنان اخلاق نبوی داشته باشند که خداوند آن‌ها را ستایش کند.
 
صدیقی تصریح کرد: در هم کوبیدن، شعله‌ور کردن تعصبات فرقه‌ای نژادی، نفوذ داخل هر صنفی و ایجاد جوسازی‌ها علیه گروه دیگری در انتخابات به ضرر احزاب خواهد بود.
 
امام جمعه موقت تهران شرایط رئیس‌جمهور آینده را اینگونه بیان کرد: رئیس جمهور آینده باید امتیازات گذشتگان را داشته باشد و نواقص آن‌ها را با خود به دولت بعدی نیاورد.
 
وی افزود: آن‌هایی که با صراحت و شفافیت با غرب‌گرایان می‌نشینند و خود را غربی نشان می‌دهند و پس از آن با اصولگرایان می‌نشینند و خود را حزب‌اللهی نشان می‌دهند و از خط قرمزها عبور می‌کنند و هر چیزی چنگ می‌زنند نمی‌توانند رئیس‌جمهور یک دولت باشند.
 
صدیقی با بیان اینکه رئیس‌جمهور نباید طعمه خوبی برای دولت‌های غربی باشد، اظهار داشت: ستیز با صهیونیست‌ها و غربی‌ها و قبول ولایت از مهم‌ترین شرایط رئیس‌جمهور آینده است.
 
امام جمعه موقت تهران سومین شرط کاندیدای ریاست جمهوری اصلح را این‌گونه بیان کرد: هم مردم و هم کاندیداها نباید اهل حرص و طمع باشند و بگویند اگر کسی بیاید مشکل بازار و تورم حل می‌شود، البته این امتی که با جان جوان‌هایش انقلاب کرده این امر در باره‌اش خلاف واقعیت است.
 
وی تصریح کرد:‌ دولت اصلاحات در 8 سال حکومت خود غرب‌گرا بود و در همان زمان بود که تحریم‌ها علیه رئیس‌جمهور وقت در آلمان صورت گرفت و ذلتی که برای آن‌ها اعمال شد برای هیچ رئیس دولتی اعمال نشد و اینکه می‌گویند اگر با غرب بسازیم وضعمان بهتر می‌شود دروغی بیش نیست.
 
رئیس دادگاه انتظامی قضات تاکید کرد: اگر کسی بتواند با پول رای جمع کند خلاف اخلاق انتخاباتی است و کسانی که به دنبال کاسه‌های چرب می‌گردند این رای ارزشی اخلاقی نداشته و چنین منتخبی هم پسندیده یک کشور اسلامی نیست.
 
صدیقی در پایان با بیان اینکه امروز دشمن ما را به جدیت احاطه کرده و با بمباران تبلیغاتی مسئولان ما را تخریب می‌کند، خاطرنشان کرد: از فتنه 88 طمعی برای غرب به وجود آمده و قصد دین و نوامیس شما را کرده که اگر اکنون شعله‌ای مشتعل شود هزینه‌اش را نمی‌توان پرداخت کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صدیقی ، همایش ، اخلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار