حماسه سياسي اقتصادي، پادزهري بر سناريوهاي دشمن

شرکت پرشور مردم در انتخابات رياست جمهوري قدرت چانه زني نظام در عرصه‌هاي بين‌المللي را افزايش خواهد داد.زمان شناسي ملت ايران برگ برنده نظام جمهوري اسلامي ايران پاي ميز مذاکرات هسته‌اي خواهد بود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،رهبر فرزانه و حکيم انقلاب هميشه با نگاه بلند، جامع و فراگير خود و همچنين آينده‌نگري و با تحليل مسائل دقيق داخلي و خارجي نامگذاري‌هايي را انجام مي‌دهند که امسال را نيز با توجه به شرايط موجود کشور و جهان به عنوان سال حماسه سياسي و اقتصادي نامگذاري کرده‌اند.

مقام معظم رهبري هر ساله با پيام‌هاي عالمانه، دقيق و کارشناسانه خود چشم‌انداز سالانه را بر اساس شرايط و مقتضيات کشور در راستاي نيل به افق چشم انداز تبيين مي‌فرمايند.به همين دليل نامگذاري سال جديد تحت عنوان "حماسه سياسي و حماسه اقتصادي" همانقدر که براي دوستان انقلاب اميدبخش و نشاط آور است، براي دشمنان و بدخواهان نظام اسلامي شکننده و نااميدکننده است.

وقتي از بيان حماسه سياسي و اقتصادي استفاده مي‌شود براي تحقق آن بايد اتفاقات و تلاش‌هايي در اين دو عرصه رخ بدهد که در مقياسي بالاتر از سال‌هاي گذشته باشد تا بتوان اسم آن را حماسه گذاشت و در واقع اين با کارهاي روزمره و عادي تفاوت دارد.ما در عرصه سياسي و اقتصادي به کارهاي بزرگ، تاثيرگذار، سرنوشت‌ساز و تاريخي نياز داريم.

تحقق اهداف مدنظر در اين نامگذاري استراتژيک، مستلزم رعايت همه فاکتورهاي اساسي در مولفه هاي اقتصاد مقاومتي و آگاهي هاي سياسي و معرفتي است؛ اين کاملاً واضح است که قدرت هاي مخالف ايران صرفاً با هدف افزايش نارضايتي عمومي ناشي از فشارهاي اقتصادي و معيشتي، تحريم هاي اقتصادي گسترده را کليد زده اند تا به زعم خود مقامات ايران را ملزم به پذيرش خواسته هاي سياسي خود کنند و به همين علت نبايد بين دو بخش "اقتصاد و معيشت" و "سياست" جدايي فرض کرد.

حماسه اقتصادي

رهبر معظم انقلاب در سال‌هاي گذشته توجه ويژه‌اي به مسائل اقتصادي داشته اند و اين توجه با عناوين مختلف در اين حوزه مشخص شده است.رهبر معظم انقلاب با نامگذاري سال 91 با عنوان "توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني" و استفاده از تعبير اقتصاد مقاومتي در اين سال اوج توجه به اين حوزه را مشخص کرده اند.

دشمنان طي سال هاي گذشته به دنبال آن بوده اند تا معيشت مردم به نقطه فشار عليه نظام جمهوري اسلامي تبديل شود.معيشت مردم نبايد در راستاي افزايش فشارها عليه نظام جمهوري اسلامي استفاده شود و در اين‌باره بايد توجه ويژه‌اي داشته باشيم که خودکفايي و اقتصاد مقاومتي در کشور مي‌تواند اين فشارها را به حداقل کاهش دهد.

با توجه به فراز و نشيب‌هاي سال گذشته در امر توليد و اقتصاد، مقام معظم رهبري با درايت سال جاري را به نام سال "حماسه اقتصادي" نامگذاري کردند و از طرف ديگر به دليل پيش‌رو بودن انتخابات رياست جمهوري و به دنبال آن حضور گسترده مردم، "حماسه سياسي" را برگزيدند.حماسه زماني رخ مي‌دهد که کاري فوق‌العاده انجام شود.کاري که در شرايط عادي انتظار آن نمي‌رود. طبيعتا ما در عرصه داخلي و خارجي نيازمند حرکتي هستيم که بتوان از آن به نام "حماسه" ياد کرد.

"حماسه در بعد اقتصادي" زماني رخ مي‌دهد که شاهد تغييري در وضعيت اقتصادي مردم باشيم، نه اينکه تنها کارهاي عادي روزمره انجام شود.براي خلق حماسه اقتصادي نيز بايد همچنان به بيانات مقام معظم رهبري در سال 91 يعني "توليد، کار و سرمايه ايراني" و همچنين "اقتصاد مقاومتي" توجه کرد تا بتوان حماسه اقتصادي را خلق کرد.

 توجه به مولفه‌هاي اقتصاد مقاومتي، اصلاح ساختار نظام بانکداري در راستاي حمايت از توليد، رونق توليد ملي، حمايت از توليد كنندگان، فرهنگ‌سازي در راستاي مصرف توليدات داخلي و كيفي‌سازي توليدات داخلي از جمله مباحثي است که در خلق حماسه اقتصادي موثر خواهد بود.

بدون شک مي توان گفت حماسه سازي اقتصادي از هر دو جبهه مردم و مسئولان بايد مد نظر واقع شود.در جبهه مردم همانگونه که رهبر انقلاب اشاره کرده اند، نگاه اميدوارانه و همت بلند لازمه حضور جهادي است و در جبهه مسئولان نيز با توجه به تجربياتي که از سال 91 به دست آمده است، برنامه ريزي دقيق، پرهيز از برخوردهاي دفعتي و تصميم گيري هاي خلق الساعه و مديريت فضاي اقتصاد کشور به شکل روشمند و هوشمندانه است.

قطعاً حماسه اقتصادي پيش زمينه هايي دارد که خوشبختانه در سال گذشته در پرتو اصل مهم اقتصاد مقاومتي برخي پيش زمينه ها آماده شد و بي ترديد در سال جاري آثار و نتايج آن که همانا تبديل تهديدها به فرصت و مهار فشارهاي خارجي به اتکاي توليد داخلي و خودکفايي است به منصه ظهور خواهد رسيد.

حماسه سياسي

حضور گسترده مردم در انتخابات مصداق بارز "حماسه سياسي"است.طبيعتا اين حضور گسترده مي‌تواند بر عرصه سياست خارجي و مذاکرات ايران با گروه 5+1 تاثيرگذار باشد.با توجه به پيش‌رو بودن دو انتخابات رياست جمهوري يازدهم و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سال جاري و تلاش دشمنان انقلاب براي کنار زدن مردم از صحنه انقلاب اسلامي، حضور گسترده و حماسي ملت بصير انقلاب در عرصه سياسي، دشمنان را دلسرد و حماسه تاريخي ديگري را رقم خواهند زد.از بعد داخلي و بين‌المللي خلق حماسه سياسي مي‌تواند نشان دهنده بصيرت، آگاهي، شعور سياسي و زمان‌شناسي ملت بصير ايران باشد.

شرکت پرشور مردم در انتخابات رياست جمهوري قدرت چانه زني نظام در عرصه‌هاي بين‌المللي را افزايش خواهد داد.زمان شناسي ملت ايران برگ برنده نظام جمهوري اسلامي ايران پاي ميز مذاکرات هسته‌اي خواهد بود.

در سال 88 همزمان با انتخابات رياست جمهوري سلسله پروژه‌هاي از پيش طراحي شده‌اي عليه نظام مردم سالاري کليد خورد که فضاي سياسي کشور را تحت‌الشعاع قرار داد و اکنون اولين انتخابات رياست جمهوري بعد از آن فتنه در پيش است و اينجاست که حضور حداکثري مردم و مشارکت همراه با بصيرت و نشاط مردم مي‌تواند يک حماسه سياسي را رقم بزند.در سال 92 حضور ملت ما قطعا حماسه‌اي تاريخي خواهد بود و مردم با بينش و بصيرت سياسي هفتمين رئيس‌جمهور را انتخاب خواهند کرد.

باتوجه به اينکه اين انتخابات از حساسيت ويژه اي برخوردار است و طراحي هاي گسترده اي از طرف دشمنان انقلاب اسلامي بويژه آمريکا و انگليس براي حضور حداقلي مردم در انتخابات و ايجاد مشکلات در امر برگزاري آن صورت گرفته، طبيعي است که انتخابات رياست جمهوري يک عرض اندام ملي است.

قطعا وحدت کلمه و توجه همگان به يک هدف و مسير مي‌تواند حماسه سياسي را رقم زند. چرا که ممکن است مسيرهاي متعدد کشور را دچار مشکل کند که اگر همه با هم در يک هدف و مسير انتخاب شده حرکت کنيم، مي‌توانيم حماسه‌اي را خلق کنيم.

در همين راستا اگر همه با هم و با قدرت يک فرد را براي رياست جمهوري انتخاب کنيم، حماسه‌ بزرگي را خلق خواهيم کرد که به دنبال آن غرب براي مذاکرات نيز راهش را انتخاب خواهد کرد.همه احزاب و گروه‌هاي سياسي بايد در راستاي تحقق حماسه سياسي تلاش کنند و در اين باره بايد کوشيد تا انتخابات رياست جمهوري پرشورتر از هميشه باشد.دشمن براي برهم زدن نظم ايران اسلامي در آستانه انتخابات رياست جمهوري برنامه‌ريزي کرده است و در ‌‌اين‌باره از همه توان خود استفاده مي‌کند.

ايران اسلامي براي خنثي کردن خدعه‌هاي دشمنان و برهم زدن خواب‌هاي آشفته دشمن عليه کشور تنها نيازمند مشارکت فراوان در انتخابات است و در اين باره بايد کوشيد تا مشارکت بيشترين ميزان ممکن باشد.

ملت ما ملتي حماسه‌آفرين و تاريخ‌ساز است و کارهاي بزرگ و حماسي نيز از سوي ملت‌هايي حماسي که داراي عزم و اراده هستند صورت مي‌گيرد.ملت بزرگ ايران اين توانمندي و استعداد را دارد که در عرصه‌هاي سياسي مختلف از جمله انتخابات حماسه بيافريند و ان‌شاءالله تمام دنيا شاهد خواهد بود که مردم ايران با حضور باشکوه خود در انتخابات يک حماسه بزرگ سياسي را ايجاد خواهند کرد و مردم با حضور باشکوه خود تداوم انقلاب را تضمين مي‌کنند و بار ديگر بر آرمان‌هاي خود تاکيد مي‌کنند. بايد بتوانيم به بهترين شکل و با حضور گسترده مردم اين انتخابات را با عنايت الهي برگزار کنيم و طبيعي است که بهترين عنوان براي چنين تحولي همان عنوان زيباي حماسه سياسي است که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند.

سخن پاياني

خلق يک حماسه توسط يک ملت، ناشي از خصيصه شجاعت و دلاوري در تک تک آحاد آن است و مردم ايران در انقلاب اسلامي به عنوان بي نظيرترين انقلاب عصر حاضر و حماسه دفاع مقدس و جنگ نرم، اين خصيصه را در حد اعلاي خود اثبات کرده اند و تکرار آن حماسه در سال 1392 دور از دسترس نيست.

آنچه که ملتي را در خلق يک حماسه بيش از هر چيزي قوت مي بخشد نشاط توام با اميد و يکدلي است و اميدواريم همه متوليان که در اين امر وظيفه اي بر عهده دارند نقش خود را به نحو شايسته عملي کنند تا اين هدف تحقق يابد؛ اميدواريم خواص و گروه هاي سياسي هم با حفظ مصالح عمومي در رقابت سياسي نقش ايفا کنند و اجازه دهند مردم در فضاي سالم و آرام سرنوشت خود را رقم بزنند.

نامگذاري سال 92 به‌نام "حماسه سياسي و حماسه اقتصادي" پادزهري بر همه سناريو‌هاي دشمنان است.مقام معظم رهبري با هوشمندي نقشه راه مردم و مسئولان را برابر توطئه‌هاي دشمنان در سال جاري ترسيم کردند و ملت ايران بار ديگر "نه" بزرگي را بر پيشاني نظام سلطه خواهند کوبيد و با حضور شکوه‌مندانه خود در انتخابات به‌سمت گفتمان امام(ره) و رهبري حرکت خواهند کرد.عباس خسرواني/رسالت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار