سردار وحیدی در جشنواره جوان سرباز:

سربازان در همه افتخارات نیروهای مسلح شریک هستند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پنجمین جشنواره جوان سرباز گفت: سرباز در نظام جمهوری اسلامی با آنچه که در دنیا می‌گذرد کاملاً متفاوت است، زیرا با وجود گزارشات بسیار منفی از نظامیان در کشورهای دیگر، معنویت‌گرایی در سربازان جمهوری اسلامی از خصوصیات اصلی آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "احمد وحیدی" در جشنواره جوان سرباز که صبح امروز در برج میلاد تهران برگزار شده است، گفت: در همایشی گرد آمده‌ایم که موضوع آن سرباز است. واژه‌ای پرارزش، پرمعنا و پر رمز و راز. امیر مؤمنان علی(ع) فرمودند سربازان لشکریان و نظامیان به اذن خدا سپرهای دفاعی و دژهای مردم و مایه زینت ولات (امیران، بزرگان، مسئولین، و نظام سیاسی) و مایه عزت دین هستند، امنیت را به ارمغان می‌آورند و مردم و جامعه برپا نیستند مگر به کمک آن‌ها.

وی افزود: این ارزش والای نظامیان و لشکریان و جنود الهی در کلام امیرالمؤمنین است. آیا ارزش‌هایی والاتر و جامع‌تر از این می‌توان برای نظامیان و نیروهای مسلح و لشکریان الهی تصور کرد.

وزیر دفاع تصریح کرد: نظام اجتماعی مبتنی بر سربازان است و اگر آن‌ها نباشند نظام اجتماعی به هم می‌ریزد. نظام سیاسی نیز به کمک آن‌ها عزت گرفته و سربلند می‌شود. سربازان به عنوان یک نقطه کانونی در نیروهای مسلح شامل و مشمول همه این اوصاف نظامیان و لشکریان و بلکه نقطه محوری هستند، لذا در این همایش برای تکریم کسانی آمده‌ایم که مشمول این فرمایشات مولا علی(ع) هستند.

سردار وحیدی تصریح کرد: اولین گام شناخت موقعیتی است که امیر مؤمنان معرفی می‌کنند. اصولاً سرباز در نظام جمهوری اسلامی با آنچه که در دنیا می‌گذرد کاملاً متفاوت است، سرباز ما عنصری معنوی بوده که عقیده‌مند و هدف‌دار است.

وی گفت: در گزارشاتی که از سایر نظامیان در کشورهای دیگر وجود دارد مسائل بسیار زیاد منفی در میان آن‌ها می‌گذرد، اما در جمهوری اسلامی معنویت‌گرایی جزو خصوصیات اصلی سربازان است و نظام و نیروهای مسلح بر اساس تربیت‌محوری حرکت می‌کنند.

وزیر دفاع افزود: امروز در نیروهای مسلح ما حاکمیت فرهنگ و آرمان و عقیده بسیار عمیق و راسخ است، از این دید فرهنگی‌ترین نهاد ما نیروهای مسلح هستند، لذا سربازان عزیز ما درست بر خلاف کشورهای دیگر که نظامی‌گری در آن‌ها بوی خشونت می‌دهد، معنویت‌گرا هستند و سرباز ما وارد یک فضای فرهنگی می‌شود که این تفاوت عمده سربازان ما با دیگران است.

سردار وحیدی اظهار داشت: سربازی در جمهوری اسلامی پرونده‌ای بسیار درخشان دارد. 60 هزار شهید سرباز نشان‌دهنده این است که سربازان در خط مقدم دفاع از نظام، کشور و مردم خود این شهدا را تقدیم کرده‌اند، لذا این بهترین ملاک و میزان راستی عمل و درستی کار سربازان پرافتخار ما است.

وزیر دفاع تصریح کرد: امروز در همه صحنه‌ها در کشور و در دفاع از خلیج فارس و دریای عمان و مرزهای شرقی و شمالی و غربی از دورترین نقاط به مرکز کشور، نقش سربازان بسیار درخشان است.

وی افزود: آرامش اجتماعی و امنیت کم‌نظیر موجود در جمهوری اسلامی ناشی از حضور حماسی مجاهدانه و مقتدرانه سربازان جان بر کف است.

سردار وحیدی اظهار داشت: اینکه کشورهای متجاوز و قدرت‌های سلطه‌طلب به‌رغم تمایل خود کمترین سوء عملی را در صحنه سیاسی علیه جمهوری اسلامی نمی‌توانند انجام دهند ناشی از حضور مقتدرانه سربازان ما است.

وزیر دفاع گفت: سربازان در همه افتخار نیروهای مسلح شریک اصلی هستند و امروزه نیروهای مسلح از مقتدرترین، هوشیارترین و آماده‌ترین سربازان برخوردار است.

وی تصریح کرد: امروز توطئه‌های فراوانی از خارج کشور و احیاناً عوامل داخلی آن‌ها اعمال می‌شود، اما به‌رغم همه آن‌ها امروز امنیت و آرامش را در کشور می‌بینیم که این ناشی از حضور خردمندانه سربازان ما است.

سردار وحیدی گفت: سربازان ما در حوزه‌های مربوط به رشد علمی نیز افتخارات زیادی آفریده‌اند و در قالب طرح سرباز نخبه، بسیاری از کارهای عمده توسط سربازان عزیز انجام می‌شود و نقش سربازان در رشد و بالندگی کشور را نمی‌توانیم در نظر نگیریم.

وزیر دفاع تصریح کرد: در این حماسه سیاسی پیش رو نیز خواهیم دید که سربازان ما در کنار ملت بزرگ بسیار نقش‌آفرین خواهند بود. حماسه سیاسی محصول حضور قدرتمندانه‌ای مردمی است در لحظه‌ای تاریخی و در مقطع حساس از تاریخ کشور بروز و ظهور می‌کند که نقطه عطفی برای جامعه و کشور خواهد بود که در این زمینه هم سربازان ما پیام‌آوران و نقش‌آفرینان بسیار ارزشمند و بالایی هستند.

وی گفت: حماسه سیاسی، حضور قدرتمندانه افواج مردمی در صحنه سیاست است و نقطه عطف مهمی را برای کشورمان رقم می‌زند. امروز در آستانه تحول جدیدی هستیم و کشور ما در مسیر رشد و بالندگی این انتخابات را پلکان جدیدی برای رشد کشور قرار خواهد داد و حماسه‌آفرینی در این حوزه کار حماسه‌آفرینان خواهد بود.

سردار وحیدی افزود: نیروی انسانی ما مشخصه اصلی ما در همه عرصه‌ها هستند و در دفاع، سربازان ما به عنوان بخش عمده‌ای از این نیروهای انسانی هستند.

وزیر دفاع اظهار داشت: ما امروز روابط انسانی بسیار گسترده‌ای میان همه سطوح نیروهای مسلح از عالی‌ترین فرماندهان تا سربازان را می‌بینیم که عمق یکپارچگی و انسجام میان آن‌ها را نشان می‌دهد و می‌تواند از نظام و حدود و ثغور در کشور محافظت کند.

وی تصریح کرد: امروز قدرت جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌های منطقه به برکت همین حضور عزتمند و سربلند جامعه اسلامی ما که مبتنی بر راه شهیدان است رقم می‌خورد و نشان از این دارد که ما در طی مسیر بلند پرافتخاری که امروز جمهوری اسلامی با قدرت به جلو می‌برد لحظه‌ای عقب نمانده‌ایم و مسیر بالندگی امروز به فضل الهی در همه صحنه‌های بین‌المللی منطقه‌ای و ملی طی می‌شود، لذا سربازان ما باید در همه این حوزه‌ها نقش‌آفرین باشند.

سردار وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: ما همه زحمات، عشق، فداکاری و تلاش شبانه‌روزی سربازان را در نیروهای مسلح گرامی می‌داریم و ان‌شاءالله جشن پیروزی نهایی و سرود پیروزی ناشی از شکست نظام سلطه را در چنین روزهایی جشن بگیریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سردار ، وحیدی ، جوان سرباز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار