در سالجاری محقق می شود؛

حفاري 8 حلقه چاه اكتشافي در منطقه خشكي و دریایی

مديراكتشاف شركت ملي نفت ايران، از برنامه ريزي براي حفاري 7 حلقه چاه اكتشافي در منطقه خشكي و يك حلقه چاه اكتشافي دريايي در خليج فارس با استفاده از ناوگان حفاري خبر داد.

هرمز قلاوند در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از برنامه ريزي براي حفاري 7 حلقه چاه اكتشافي در منطقه خشكي و يك حلقه چاه اكتشافي دريايي در خليج فارس با استفاده از ناوگان حفاري اين مديريت خبر داد.

وي تعداد دكل هاي حفاري مديريت اكتشاف شركت ملي نفت ايران را 6 دستگاه اعلام كرد و گفت: در سال جاري يك دستگاه حفاري به ناوگان اين مديريت افزوده مي شود.

قلاوند با اشاره به اینکه در سال گذشته 10 گروه مطالعات جامع زمين شناسي انجام شده گفت:  در سال جاري نیز  مطالعات جامع زمین شناسی به 18 گروه ارتقا می یابد که اين افزايش، نشان از تلاش مديريت اكتشاف براي يافتن ذخاير جديد نفت و گاز در نقاط مختلف سرزميني است.

مديراكتشاف شركت ملي نفت ايران همچنين از طراحي 64 نقشه جديد زمين شناسي در مقياس يك پنجاه هزارم در سال جاري خبر داد و گفت: اين در حالي است كه در سال گذشته هم 40 نقشه زمين شناسي در همين مقياس طراحي شده است.

وی متراژ حفاري اكتشافي در سال گذشته را 20 هزار متر عنوان کرد و گفت: در سال جاري 27 هزار متر حفاري اكتشافي برنامه ريزي شده است كه از اين ميزان سه هزار و 500 متر حفاري اكتشافي در دريا و در خليج فارس انجام مي شود.

قلاوند در مورد فعاليت هاي لرزه نگاري مديريت اكتشاف گفت: در سال گذشته 2 هزار كيلومتر لرزه نگاري 2 بعدي و 235 كيلومتر مربع لرزه نگاري سه بعدي با استفاده از جديدترين متدهاي ژئوفيزيكي و با همكاري شركت هاي توانمند ايراني و خارجي انجام شد.

وي افزود: اين در حالي است كه در سال 92، انجام 1200 كيلومتر لرزه نگاري دو بعدي و 750 كيلومتر لرزه نگاري سه بعدي در دستور كار مديريت اكتشاف شركت ملي نفت ايران قرار گرفته است.
برچسب ها: حفاری ، چاه ، اکتشاف ، نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار