11 حقیقت جالب در مورد بسکتبال NBA

در اين گزارش یازده حقیقت جالب در مورد بسکتبال NBA را می خوانید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛‌ لیگ بسکتبال NBA با هواداران بی شمار آن در سراسر دنیا به شدت زیر ذره بین خبری قرار دارد. در میان این سیل خبری نکات جالبی هم وجود دارد که شاید از آن خبر نداشته باشید. در زیر 11 حقیقت جالب در مورد بازیکنان و لیگ را می خوانید:

1- کوتاهترین بازیکن تاریخ لیگ

ماگسی بوگوس با 161 سانتی متر قد به عنوان کوتاهترین بازیکن تاریخ لیگ شناخته می شود که با وجود قد کوتاهی 14 سال در لیگ بازی کرده و به عنوان یک تهدید دفاعی در بازیها شناخته می شد.

2-تنها جا به جایی برادران در تاریخ لیگ

مارک گسول برادر کوچکتر پائو گسول ستاره تیم لیکرز در جریان یارکشی سال 2007 برای تیم لیکرز انتخاب شد اما در همان سال به عنوان بخشی از قرارداد پائو که در ممفیس بازی می کرد به این تیم ملحق شده و پائو هم به جای برادرش به لیکرز ملحق شد. با این انتقال اولین و تنها جا به جایی برادران در تاریخ لیگ رقم خورد.

3- مستر بین!

نام میانی کوبی برایانت ستاره تیم لیکرز، "بین" است که به احتمال زیاد از نام مستعار پدرش "جلی بین" برایانت گرفته شده است.

4- دکتر گسول

پائو گسول بازیکن اسپانیایی تیم لیکرز زمانی که یازده سال داشت در اخبار تلویزیون خبر مثبت بودن تست HIV مجیک جانسون را شنید و به همین دلیل تصمیم گرفت در رشته پزشکی تحصیل کند! گسول بعدها به دانشگاه پزشکی شهر بارسلون هم وارد شد اما با ورود بیشتر به دنیای حرفه ای بسکتبال دیگر امکان ادامه تحصیل نداشته و این رشته را رها کرد.

5- از لکنت زبان تا موفقیت در شبکه NBC

بیل والتون پیش از مشهور شدن به عنوان بازیکن ان بی ای با مشکل لکنت زبان مواجه بود اما بعدها که در سالهای 1974 تا 1987 به یک بازیکن حرفه ای تبدیل شد بر این مشکل فائق آمد و تا جایی پیش رفت که به یک مفسر موفق لیگ ان بی ای در شبکه NBC تبدیل شد.

6- دانیلز پر در آمدتر از لبرون و وید

مارکوس دانیلز که همراه بازیکنانی مثل لبرون جیمز و دواین وید در یارکشی سال 2003 به ان بی ای وارد شد از سال 2004 تا 2007 از تمام ستارگان ورودی آن سال در آمد بیشتری داشت.

7- اولین محرومیت به خاطر گاز گرفتن!

وین رولینز اولین بازیکنی بود که به خاطر گاز گرفتن یک بازیکن دیگر با محرومیت روبرو شد. وین، انگشت دنی آینگ را به شکلی در جریان بازی گاز گرفت که نیاز به چند بخیه پیدا کرد.

8- نام واقعی ری آلن

نام واقعی ری آلن، "والتر آلن جی آر" بوده اما با توجه به اینکه نام پدر این بازیکن هم والتر آلن بود در حال حاضر با نام ری آلن در لیگ شناخته می شود.

9- بازیکنی که یک شیر را کشت!

منوت بل یکی از بلند قامت ترین بازیکنان تاریخ لیگ ان بی ای، یک شیر را زمانی که در خواب بوده با نیزه کشت. این جریان را مدیر برنامه بل زمان مذاکره برای بستن قرارداد این بازیکن ذکر می کرد!

10- مصدومیت عجیب بارکلی

چارلز بارکلی اولین بازی فصل 1994-95 را به خاطر مصدومیت عجیب و غریب از دست داد. چارلز به خاطر دست زدن به چشمش باعث سوختن قرنیه هایش شده بود. گفته می شد لوسیونی که این بازیکن استفاده می کرد باعث واکنش شیمیایی شدید و مصدومیت وی شده است.

11- پاهای ناصاف جاش هاوارد

جاش هاوارد با مشکل مادرزادی در پاهایش و کجی به سمت داخل به دنیا آمده بود اما بعدها مجبور به شکستن استخوان پا شد تا رشد استخوانها به صورت طبیعی ادامه پیدا کند.
برچسب ها: بسکتبال ، گسول ، لبرون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار