سنندج/

ساماندهی کولبرهای مرز باشماق مریوان

استاندار کردستان گفت: برای ساماندهی و به کارگیری کولبرهای موجود در مرز باشماق با استفاده از به کارگیری واحدهای تعاونی برای آنان ساماندهی خواهند شد که این امر از قبل استارت زده شده است و در حال حاضر بسیاری از افراد کولبر مرز باشماق به صورت تعاونی هایی در آمده اند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج ، شهبازی  مرز رسمی باشماق را یکی از موفق ترین مرزهای رسمی کشور خواند و گفت: این مرز با مبادلات کالا به ارزش پنج میلیارد دلار یکی از مرزهای مهم کشور است که بیشترین مبادلات مرزی را در سال گذشته داشته است.
وی افزود: امیدواریم در راستای برآورده کردن کالاهای مورد نیاز هم ایران و هم عراق بتوانیم به صورت قانونی از کولبران استفاده نمائیم.
شهبازی اضافه کرد: در راستای بیمه نمودن کارگرها و کولبران مرز باشماق سعی براین داشته ایم که از طریق واحدها و کارگاه ها و شرکت های موجود در مرز باشماق مریوان بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم که هنوز در ابتدای این راه هستیم و امیدواریم که به زودی این کار نیز انجام گیرد.
استاندار کردستان در پایان گفت: طرح جامع مرز باشماق مریوان در حال بررسی های نهایی است و امیدواریم به زودی آن هم پایان یابد و ما شاهد ابلاغ آن به تمامی تجار و بازرگانان و مردم عزیز مریوان باشیم و بتوانیم بیش از پیش برای توسعه مبادلات کالا از این مرز اقدامات لازم را انجام دهیم./س
برچسب ها: باشماق ، کولبر ، بازرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.