هرمزگان/

بهبود شاخص مرگ و میر کودکان زیر 5 سال در سیریک

مدیر شبکه بهداشت و درمان سیریک گفت: شاخص مرگ کودکان یک تا 59 ماهه یکی از شاخص‌های مهم بهداشتی به شمار می‌رود که بهبود آن نشان از روند مطلوب ارایه خدمات بهداشتی در مراکز و خانه‌های بهداشت این شهرستان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران احسان علیزاده صبح امروز در کمیته مرگ و میر کودکان زیر پنج سال این شهرستان اظهار داشت: تعداد مرگ کودکان زیر یک ماه شهرستان سیریک از 18 مورد در سال 1390 به 13 مورد در سال 91 کاهش و تعداد مرگ‌های کودکان یک تا 59 ماه از 11 مورد در سال 90 به هفت مورد در سال 91 کاهش یافته است.

وی افزود: شاخص مرگ کودکان یک تا 59 ماهه یکی از شاخص‌های مهم بهداشتی به شمار می‌رود که بهبود آن نشان از روند مطلوب ارایه خدمات بهداشتی در مراکز و خانه‌های بهداشت این شهرستان است.

علیزاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته در زمینه کاهش مرگ کودکان در سیریک گفت: در سال 1391 فعالیت‌هایی شامل پیگیری و مراقبت زنان باردار دارای علائم خطر، برگزاری جلسات آموزشی برای زنان باردار دریافت کننده سبد غذایی و آموزش نحوه مصرف آن، برگزاری جلسات آموزشی برای مادران باردار در مورد مصرف صحیح مکمل‌ها و تهیه و توزیع پمفلت با موضوع زایمان زودرس به منظور کاهش مرگ نوزاد توسط واحد سلامت خانواده شهرستان اجرا شده است.

وی افزود: همچنین به منظور کاهش مرگ کودکان یک تا 59 ماهه نیز برنامه‌هایی شامل حساس سازی پزشکان نسبت به علایم خطر کودکان طی جلسات برگزار شده و برگزاری کارگاه سوانح و حوادث ویژه پزشکان و ماماها و کادر بهداشتی درمانی انجام شده است.
برچسب ها: هرمزگان ، مرگ ومیر ، سیریک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.